Avatar billede vadum Nybegynder
01. januar 2009 - 23:29 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Optage lyd fra midi program

Hej
Jeg bruger et program der hedder WinPDrums til at tromme på pc tastaturet, men programmet kan desværre ikke optage det man spiller.
Der findes masser af freeware programmer, som påstår de kan optage alt hvad der kommer ud af højtalerne, men ingen af dem har virket.
Har også søgt google efter løsninger til evt opsætning under lydenheder, men kan ikke finde noget brugbart, så håber nogen herinde kan hjælpe?
Avatar billede vadum Nybegynder
01. januar 2009 - 23:34 #1
Glemte at nævne jeg kører vista 32 bit, og har onboard realtek AC97 HD
Avatar billede vejmand Juniormester
02. januar 2009 - 06:33 #2
Ved ikke om dette kan bruges: http://www.pluto.dti.ne.jp/~araki/amazingmidi/
Avatar billede vejmand Juniormester
02. januar 2009 - 06:34 #3
Hmmm, nej det dur nok ikke, det er ikke et program til at optage, men til at konvertere til MIDI......
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. januar 2009 - 08:43 #4
Hvis programmet understøtter ReWire Input, skal du anskaffe dig et program som Cubase, Ableton Live, Pro Tools, eller lignende. Det program kan så optage alt det der kommer ud af trommeprogrammet. Men det er ikke sikkert at trommeprogrammet understøtter det. Hvis ikke, ved jeg ikke lige hvad løsningen er ;)
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. januar 2009 - 08:48 #5
Jeg mener også at Reaper kan klare det, og det er vist gratis til ikke-kommercielt brug..
Avatar billede falster Ekspert
02. januar 2009 - 14:28 #6
Måske Anvil Studio (til det hele)

http://www.anvilstudio.com/
Avatar billede vadum Nybegynder
02. januar 2009 - 18:29 #7
Tak for jeres forslag, programmet understøtter ikke rewire input, der er ingen indstillingsmuligheder, det laver bare tastaturet om til et trommesæt, og virker uden forsinkelse, som mange af den slags prg har.
Anvil studio har jeg prøvet uden held, og amazingmidi kan som vejmand skriver kun konvertere.
Reaper har jeg ikke prøvet endnu, jeg giver det et forsøg i aften, og vender tilbage med resultatet.
Avatar billede ejldk Nybegynder
02. januar 2009 - 21:22 #8
du behøver ikke at prøve reaper, hvis ikke programmet understøtter Rewire...
Avatar billede vadum Nybegynder
03. januar 2009 - 00:16 #9
Nej fandt også ud af at det ikke virkede, utroligt at det er så svært at optage et lydoutput..
Avatar billede falster Ekspert
03. januar 2009 - 12:42 #10
Det er det heller ikke.

Nu har jeg fundet WinPDrums og trommet. Jeg kan sagtens optage det med flere forskellige programmer. Jeg foretrækker Audacity:

http://audacity.sourceforge.net/

Et tip: Sæt indgangsvolumen lavt - måske til nul.
Avatar billede vadum Nybegynder
03. januar 2009 - 22:05 #11
Nu har jeg prøvet Audacity, jeg kan slet ikke få det til at optage noget fra winPDrums, er der mon noget under lydopsætning der går galt hos mig?
Avatar billede falster Ekspert
03. januar 2009 - 23:41 #12
Det lyder mærkeligt, at du ikke kan optage. Jeg startede Audacity satte den til at optage - og begyndte at tromme.

Noget lignende har jeg også prøvet med et andet freewareprogram - Wavepad 3.12 fra NCH Swift Sound.

http://www.download3000.com/download_21065.html

Ingen problemer.

Kan du (overhovedet) optage noget med disse eller lignende programmer på din pc?
Avatar billede falster Ekspert
03. januar 2009 - 23:46 #13
Jeg Googlede lige på ""can't record from sound card". Denne stod øverst. Det er også om Realtek - måske ka' du genkende noget:

http://www.techsupportforum.com/hardware-support/sound-cards/167088-realtek-hd-audio-no-stereo-mix-can-t-record-sound-card.html
Avatar billede vadum Nybegynder
04. januar 2009 - 00:04 #14
Tak jeg har kigget på det, og er nu kommet til at jeg kan optage lyden med Audacity, men det er ekstremt lavt, selvom jeg har har forsøgt diverse muligheder under lydenheder, og sat alt i max. Man kan kun lige akkurat høre det, hvis man skruer helt op, og så er det med sus og støj
Avatar billede vadum Nybegynder
06. januar 2009 - 02:26 #15
Jeg har endnu ikke fundet ud af at få mere lyd på, sku måske prøve med et andet lydkort..
Men tak for hjælpen, falster får point da Audacity ser ud til at kunne det jeg søger.