Avatar billede webweaver Praktikant
29. december 2008 - 17:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site

Dette site; http://www.zencity-media.dk

Konstruktiv kritik.
Hvad synes I om design, kodning etc..
Hvad kan evt. forbedres? :)

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2009 - 12:51 #1
Hej Lasse

Fint, fint website med et spændende og kreativt design. Og det ser ud til at blive simpelt og enkelt at overskue og navigere rundt i.
Din logotekst "ZenCity Media" er dog noget utydelig og ikke helt let at læse. Du bør nok få fremhævet dette navn på dit firma meget mere.

Husk sådan noget som alt-tekster på billeder og korrekte, individuelle titeltekster til hver enkelt side.

Jeg synes måske også, at sitet er lidt kedeligt i længden - ikke fordi at designet ikke er flot, men fordi man forventer, at der "sker" noget mere, når man skifter mellem siderne. Måske skulle du ændre lidt på hovedbilledet, ændre en smule i designet eller tilføje flere billeder eller noget lignende på de forskellige sider, for at give lidt liv og variation.

  // Steeven
Avatar billede webweaver Praktikant
02. januar 2009 - 20:18 #2
Hej Steeven.

Tak for roserne og den konstruktive kritik. :)
Det er sådan noget som man rent faktisk kan arbejde med.

Jeg vil ihvertfald tage tingene til mig og arbejde mere med det.

Angående alt-tags og titeltekster, så er der alt-tags på alle billeder. Jeg vælger dog at lade dem stå tomme, som jeg ikke mener er så relevante igen. Men jeg vil overveje at udfylde dem alligevel.

Titelteksterne er forskellige på alle sider. Det vil sige, de hedder det samme som "menu punktet". Det burde være beskrivende nok.

Du har ret i at der gerne må ske noget mere på siden, så den er lidt mere levende.
Nu er der dog ikke indhold på sitet endnu, og der vil selvfølgelig komme tekst, men nok også et par polaroidbilleder. Dog vil jeg nok ikke ændre for meget i designet eller tilføje for mange nye billeder da, som du selv kommer ind på, det er simpelt og skal bevares således. Jeg har nu gået og tænkt på at ændre toppen fra side til side. Nu hvor du også nævner det, tror jeg alligevel at jeg vil pusle lidt med det :)

Men mange tak ihvertfald! :)

Mvh. Lasse Jensen
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2009 - 11:50 #3
Det var så lidt.
Mange tak.

  // Steeven
Avatar billede hoeks Nybegynder
13. januar 2009 - 16:17 #4
Jeg synes det ser for rodet ud. Logoet er næsten ulæseligt og jeg får lyst til at forlade siden med det samme. Jeg ville aldrig købe et produkt igennem jer, da jeg simpelthen ikke synes det ser professionelt ud. Det ligner mere et undergrunds site for en bande end det ligner et professionelt firma.
Mit forslag:
+Færre - men mere markerede farver (tjek evt. adobe kuler for inspiration)
+Lysere farver
+Et banner i et rent design - det du har nu ligner noget fra en Counter Strike Clan (søg evt. på goodtutorials.com efter bannere, for at finde inspiration).

Mht. kode, så er der ikke så meget at sige - der er jo ikke rigtigt nogle funktioner endnu :)

Håber ikke du tar' kritikken alt for hårdt - det er jo blot min personlige holdning :)

Klø på, det skal nok blive godt !