Avatar billede froc Nybegynder
27. december 2008 - 18:14 Der er 13 kommentarer

Windows og fejlsikret tilstand kan ikke starte op.

Hej.

Jeg installet Servicepack 3 også kunne jeg ikke starte Windows og fejlsikret tilstand. Så jeg kørte en chkdsk men det hjælp ikke noget.

Når jeg starte windows kommer der bare sort skræm og når jeg starter fejlsikret tilstand så kommer der en masse hvidt tekst frem..

Nogen der kan hjælpe
Avatar billede malthelol Nybegynder
27. december 2008 - 18:28 #1
prøv at start dit avg det kan være der er virus på
Avatar billede froc Nybegynder
27. december 2008 - 18:41 #2
Jeg kommer ikke starte windows op
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2008 - 19:46 #3
"når jeg starter fejlsikret tilstand så kommer der en masse hvidt tekst frem.."

Hvad står der? Det kan tage lang tid at starte i fejlsikker tilstand.
Avatar billede froc Nybegynder
27. december 2008 - 19:52 #4
Der står det hvid tekst som det altid gør når man start op.. Der lad den stå i 10 min og der sker ikke noget
Avatar billede computerlab Nybegynder
27. december 2008 - 20:23 #5
Hvad står der i den sidste linie?

Jeg kan hjælpe dig med at få den i live igen, f.eks. via en roll back.
Alternativt kan der laves en backup af data, og laves en reinstall.

Du kan kontakte mig via kontaktformularen her: www.ComputerLab.dk

Mvh
Brian Jørgensen
Avatar billede summer Mester
27. december 2008 - 21:44 #6
Husk løsningen skal fremgå her i dette fora
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. december 2008 - 23:19 #7
computerlab, hvis du er herinde for at få kunder er det et dårligt sted at starte.
Hjælp her hvis du har løsningen!
Avatar billede computerlab Nybegynder
27. december 2008 - 23:37 #8
Løsningen er at lave en roll back via system restore - hvis det da ikke er slået fra.
Til opgaven bruges en Windows live CD.

Alternativt kan froc jo hente en Linux Live CD, og tage backup til en ekstern HD, og lave en re-install.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. december 2008 - 00:20 #9
Du kan prøve at lave en "Repair" dvs. geninstallere windows på en måde, hvor du
ikke mister dine egne data. Der er en opskrift her:
"Repair"

Boot op med Windows CD. Ved valget mellem at trykke på "R" for
for at gå i konsollen, og at "Trykkke på Enter" for installation,
trykkes der på "Enter".
Ved installationen vil Windows fortælle, at der allerede er et
styresystem installeret, og man bliver spurgt, om man vil forsøge,
at reparere, eller om man vil foretage en nyinstallation.
Denne gang skal man så vælge "R" for reparation. Windows vil så
installere et nyt styresystem, uden at slette de eksisterende data.

Hvis den Windows CD man benytter kræver nøgle, så hav den parat.
Hvis man foretager en "Repair"for at bruge Windows på et nyt bundkort,
skal man huske, når Windows starter op, at installere den CD, som
fulgte med bundkortet, og som indeholder alle bundkorts driverne.
Hvis det er et helt andet bundkort, dvs. med et andet chipset, skal
man ikke forsøge at starte windows, men bare boote op på winCDén.

Da den Windows som bliver installeret er ny, har den ingen
opdateringer. D.vs. Man er nød til at tage en tur rundt om Microsoft,
for at hente dem alle igen.

Under "Repair" som jo er en "ny" installation, bør man tage sin
internet forbindelse fra.
Avatar billede off-line Nybegynder
04. januar 2009 - 00:56 #10
Fandt du ud af noget?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2009 - 14:31 #11
Hvis du ikke gider deltage i dine egne spørgsmål, så lad være med at stille dem.
Avatar billede malthelol Nybegynder
29. maj 2010 - 13:00 #12
jo gider jeg godt men det var fordi jeg har fået det til at virke hvis i vil have point så smid et svar :)
Avatar billede malthelol Nybegynder
29. maj 2010 - 13:00 #13
ups sry trode det var min ejen