Avatar billede madsl Nybegynder
27. december 2008 - 16:54 Der er 1 kommentar

Internetadgang til NAS server og sikkerhed

Vi har en Intel SS-4000 NAS server i firmaet, som vi gerne vil på når vi er ude af huset.

Kan router konfigureres til, at det kun er en bestemt ip-adresse der kan komme ind på det interne netværk eller skal der noget mere hardware til?

Jeg vil gerne have en hardware firewall for at optimere sikkerheden, men er i tvivl om jeg vinder noget i forhold til den almindelige i routeren?

Jeg overvejer også, at konfigurer router med en port forwarding således at serveren kan tilgås via FTP, men vil egentlig gerne have at brugeren skal kunne være på det interne system fuldt ud. Er der nogen forskel i sikkerheden på de 2 måder?

PS: I løbet af de næste par uger får vi internet forbindelse fra Cybercity Erhverv, og virksomheden består af 3 medarbejdere.

På forhånde mange tak for Jeres svar.
Mads
Avatar billede dustie Mester
31. december 2008 - 14:37 #1
Du kan stort set opnår lige hvad du vil med en router. Spørgsmålet er mere hvilken router der kan det du vil. Hvis du finder en med indbygget firewall kan du lave en regel der blokere alt og derefter åbne for de services/ip/MAC adresser du vil lade komme igennem. Det kan de fleste routers vidst efterhånden klare. En hardware firewall og en god router giver dog mere kontrol.