Avatar billede area404 Nybegynder
26. december 2008 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

LastAccessTime, hvordan?

Hej,

Jeg prøver at få dato/tid på hvornår en fil sidst har været åbnet/læst.
Dog ser det ikke ud som om LastAccessTime virker?!

Nogen der ved hvorfor?

/Ron
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2008 - 23:49 #1
Jeg tror ikke at oplysninger om at en fil læses gemmes i fil systemet, så
LastAccessTime er nok sidste opdatering.
Avatar billede area404 Nybegynder
27. december 2008 - 00:08 #2
Tror du har ret.. Findes der andre muligheder for at finde ud af hvornår en fil sidst er læst?
Avatar billede Syska Mester
27. december 2008 - 00:12 #3
Jeg mener det kan slås fra via regedit på NTFS i hvert fald og kan gøres med fordel for at få en maginalt bedre performance ... måske det som er sket her.

Ved at det tit gøres på Linux/Unix ... hvor den information er ligegylig.

Men som der står på disse links så lader det til at andre kan få det til at virke:
http://www.experts-exchange.com/Programming/Languages/.NET/Q_21054122.html
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.io.filesysteminfo.lastaccesstime.aspx

Hvis ikke det er LastAccessTime ... så burde MS nok ændre deres forklaring af den.

Inden jeg så nået at poste her ... søgte jeg lidt og fandt den her:
http://www.vistax64.com/vista-file-management/120954-date-accessed-attribute-not-updating.html

Min stod til 1 ... og nu virker det. Så det er i hvert fald default til 1 på Vista, i hvert fald min Ultimate version.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
27. december 2008 - 00:13 #4
Kræver reboot af maskinen.
Avatar billede area404 Nybegynder
27. december 2008 - 00:33 #5
Ser ud til at virke, super :-)