Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 16:53 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Webserver bagved Zyxel router

Hej. Jeg har sat en apache webserver op og vil selvfølgelig gerne kunne tilgå den udefra.
Der er tale om jeg har fast ip adresse (tdc) og en Zyxel 2000.
Der er flere computere forbundet til routeren og flere trådløse bærbare som bruger den.

Hvordan får jeg adgang til min computer med apache serveren (hjemmesiden) "udefra"
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2008 - 16:55 #1
Du konfigurerer routeren til at tillade indgående TCP på port 80 og forwarde trafikken
til den interne IP adresse på web server.
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 20:31 #2
Det ser nemt ud arne_v.
Men det er nu mere en guide jeg søger.
For hvor pokker tillader man tcp på port 80
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2008 - 21:15 #3
I routerens konfiguration.

Jeg kender ikke den Zyxel router.

Men typisk connecter man med sin browser til indersiden af routeren og får et
simpelt web interface.

Led efter noget med "PAT", "Port forwarding", "Open ports" etc..
Avatar billede Slettet bruger
26. december 2008 - 21:21 #4
Det har jeg... og fortsætter
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2008 - 21:37 #5
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 11:27 #6
Ok. Men jeg mangler nok noget ser det ud til.
Har installeret Debian og skal sikkert finde ud af at sætte en statisk ip op og tilsvarende anvende statisk ip i routeren:
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/ZyAIRG-2000/TalkSwitch.htm
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2008 - 15:12 #7
Du skal ikke sætte statisk IP i routeren.

Fast IP for ADSL kunder betyder at DHCP giver dem samme IP hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 16:05 #8
I Zyxel er SUA/NAT til opsætning.
Her er mulighederne:
Start port
End port
Server IP address

Her har jeg valgt:
Start port 6112
End port 6119
Server IP address 192.168.1.34

Men når jeg kalder: http://87.48.115.XX får jeg blot logon til routeren
Avatar billede arne_v Ekspert
27. december 2008 - 17:22 #9
Med Apache er start og end port vel begge 80 ??
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2008 - 22:35 #10
Det går jeg ud fra jeg selv bestemmer i httpd.conf.
Men må da lige undersøge det
Avatar billede arne_v Ekspert
28. december 2008 - 01:58 #11
Ja.

Men hvis det er 80, så skal du også lukke op for de porte.

(og det er nemmest med 80 fordi det er default for HTTP)
Avatar billede snowball Novice
28. december 2008 - 02:15 #12
Hvis du får routerens login når du tilgår din WAN IP, så er det sikkert fordi du har "Remote Administration" slået til på routeren. Prøv enten at slå det fra, eller flyt det til en anden port - f.eks. port 8080.
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2008 - 11:42 #13
>snowball Ja det har jeg set "hist og pist" kan være et problem således, at jeg - når jeg anvender samme router - ikke "kommer udenfor" og tilgår ip adressen. Men forbliver "indenfor" hvorved der ikke sker en forward af kaldet til min ip: 87.48.115.xx
Vist nok sådan er det vis jeg udtrykker mig tydeligt ;)
Så det må jeg også se på
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2009 - 22:06 #14
Det er desværre en større omgang. Men i skal have tak for svarene og hvis i sender et svar deler vi p.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2009 - 22:11 #15
.
Avatar billede snowball Novice
14. januar 2009 - 22:31 #16
Svar...
Avatar billede KLS Novice
14. januar 2009 - 22:33 #17
har en kommentar, på de fleste zyxel routere kan man vælge om routerens interface skal være på port 80 eller anden ønsked port nr. eller om interface skal være tilgængeligt fra WAN.

Hvis du kan deaktivere dit webinterface på routeren fra WAN side så vil det virke for alle der kommer ude fra, eller hvis du selv spørger på ydersiden (din TDC IP)