Avatar billede migselv123 Nybegynder
18. december 2008 - 23:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Quadro vs. Mobile grafikkort (bærbar)

Hey.
jeg har en bærbar med et quadro grafikkort i, jeg tænkte på om det egentlig performer dårligere end fx. 7600, altså alle normale kort i en bærbar hedder fx 9600 GT osv.. men mit hedder quadro NVS140M, og jeg har på fornemmeren at det er lavet mere til arbejde end spil? Kan det passe?
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. december 2008 - 08:10 #1
Quadro kortene er lavet for at være mere stabile end mange af de andre NVidia kort, hvilket koster lidt performance. De største quadro kort er ganske kraftige, og henvender sig mest til folk som arbejder med 3D programmer, men kan sagtens trække de fleste spil. Quadro kortene baserer sig på andre NVidia kort, men gør lidt mere ud af stabilitet og kompatibilitet. NVS140M kortet er baseret på 8400GS kortet, så der er et rimeligt low-end kort.

Se eventuelt denne benchmark liste:
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. december 2008 - 08:13 #2
Her er et link som beskriver dit grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-Quadro-NVS-140M.4216.0.html
Avatar billede migselv123 Nybegynder
19. december 2008 - 11:35 #3
Hvad betyder det er mere stabielt?
Men hvis det er baseret på 8400GS så burde det da være ok til spil?
Avatar billede aaberg Nybegynder
19. december 2008 - 12:27 #4
Stabilitet betyder meget, hvis man arbejder med 3D. At grafikkortet er stabilt, betyder bare at driveren ikke crasher fra tid til anden. Når man spiller, har det ikke lige så stor betydning, da de fleste spil er meget mere ustabile end grafikkortene.

8400GS kortet er et low-end grafikkort. Du kan nok godt spille de fleste 2-3 år gamle spil, men nye spil trækker det ikke. Hvis du får dem til at køre, bliver det med laveste indstillinger. Ifølge det første side jeg linkede til, har NVS140M kortet et 3DMark06 score på 1477. Hvis du sammenligner med eksempeltvis en Dell XPS, som er lavet til spil, har de laveste konfigurationer et Go 8700m GT kort, som har en 3DMark06 score på 4717. De største konfigurationer har et SLI 8800GTX kort, med en 3DMark06 score på 12184.

Jeg tror at NVS140M kortet er et ganske ok kort, men man skal ikke regne med at kunne spille grafisk tunge spil.
Avatar billede migselv123 Nybegynder
20. december 2008 - 15:17 #5
Okay :).
Det er sku nok en bussines bærbar min far har anskaffet mig så. Fordi den har en stærk processor (core2duo 2.4) + quadro + 2gb ddr2 ram + 80gb 7200 rpm hdd
Avatar billede aaberg Nybegynder
03. januar 2009 - 20:34 #6
Det lyder som en ganske kraftig bærbar, men jeg tror du har ret i at den har fokus på business-brug.
Avatar billede migselv123 Nybegynder
22. januar 2009 - 20:43 #7
okay, ind som svar :)
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. januar 2009 - 08:41 #8
:-)