Avatar billede simonadrian Nybegynder
18. december 2008 - 20:16 Der er 2 kommentarer

Hvordan begrænser jeg embedding til en side

Jeg har uploadet en flash-film på www.domainA.dkwww.domainB.dk kan embedde filmen.
Men hvad gør jeg for at www.domainC.dk og andre domæner ikke kan stjæle linket fra domainB.dk og bruge det på deres egne sider.

Jeg søger en løsning hvor domainB.dk ikke skal gøre andet end at embedde filmen fra domainA.dk.

Jeg forestiller mig at der i flashfilmen bliver indsat en xml-variabel, der tillader filmen at vises bestemte steder.
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. december 2008 - 23:31 #1
Du kan overveje om du kan bruge flash's indbyggede sikkerhedsforanstaltninger til noget. For at en flash-fil (domainA) kan loade noget fra en anden server (domainB) skal der ligge en tilladelse i en crossdomain.xml i serverens (domainA) rod.

Du kunne så lave en loader-swf, der loader en content-swf, som indeholder selve funktionaliteten. For at loader-swf'en kan loade  content-swf'en skal navnet på den server, der loades fra ligge i crossdomain.xml-filen. Hvis loader-filen flyttes til eller embeddes på en anden server, skal navnet på denne server altså ligge i crossdomain-xml'en på den originale server, som du jo selv bestyrer.

Ved ikke om det virker, har ikke tænkt alle muligheder igennem, men det er da et bud...
Avatar billede simonadrian Nybegynder
19. december 2008 - 14:09 #2
Tak for svaret. Jeg har prøvet at sidde og rode med det, men det bliver sgu for rodet. Der er for mange kunder til den samme flashfilm, som får forskellige xml-oplysninger.
Jeg prøver i stedet det her:

XMLFile.onLoad = function(success) {
    if (success) {
var zdomainLimit = this.firstChild.attributes.domainLimit;

if(_root._url != zdomainLimit){
    gotoAndStop(4);
}
    else
    {
og så følger den rigtige film.

frame 4 er så et fejlbudskab om at gå til den rigtige side for at se denne film.

men det holder tilsyneladende heller ikke.
Skulle _root._url ikke frembringe den html-url, som den embeddede side befinder sig eller hvad???