Avatar billede c-lund Nybegynder
17. december 2008 - 12:24 Der er 3 kommentarer

CMS og html sider

Hej

Jeg har et spørgsmål angående at få et CMS til at generere HTML sider.
Jeg har lavet mit eget CMS som køre og fungere som det skal. Som det er nu, bruger det en Id til at finde det rigtige indhold frem. Jeg kunne godt tænke mig at lave det lidt om, så den i stedet for generere en html side og lægger på serveren.
eks.
www.side.dk/menupunkt/menupunkt2/side.html
i stedet for
www.side.dk/default.asp?Id=34.

Spørgsmålet går på, hvordan det i teorien virker? Der er sikkert flere måder, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an.

Kan i forklare, hvordan i ville gøre, eller måske sende nogle links i lægger inde med.

På forhånd tak
Avatar billede jensgram Nybegynder
17. december 2008 - 13:12 #1
Forudsat at du har en tabel á la pages(ID, title, ...) ville jeg tilføje et unikt, indekseret path-felt, hvori du autogenererer en sti som du beskriver ovenfor. Ved forestpørgsler til serveren kan du så slå op via denne nøgle og hente ID (eller hele siden, afhængigt af, hvordan dit CMS renderer).
Avatar billede c-lund Nybegynder
18. december 2008 - 13:54 #2
Jeg er ike helt sikker på at jeg forstår hvad du mener. Hvad er f.eks. et unikt indekseret path-felt?
Avatar billede jensgram Nybegynder
18. december 2008 - 14:17 #3
Det kunne være

(1, '/menupunkt/menupunkt2/side.html', 'min sidetitel 1', ...)
(2, '/menupunkt/menupunkt143/noget.html', 'en anden titel', ...)