Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
16. december 2008 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ny Hjemmeside

jeg står overfor en stor udfordring, da jeg skal til at lave en hjemmeside men aldrig lavet dette og noget andet på web.
jeg er en alm.bruger.
1- jeg har mulighed for at sætte en pc op på min router  men kender ikke systemkrav og programmer til denne.
2- har aldrig lavet det før derfor må det godt være let.
3- Jeg har hos skandiaweb nu men ville gerne overfør min nuværende side til min egne pc (af hensyn til de 3000-4500.00 kr om året).
4- Jeg har hørt at man har nye muligheder, og ikke som i gamle dage som jeg har nu, så er der nye til til denne.
5- Jeg har firewall og virus programmer kan disse bruges til ny side  (Trendmicro virus)
6- jeg ville gerne kunne lave lidt lækket på den nye side som bevæelse og lyde, osv.
Hjælp en nybegynder og i redder min jul.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2008 - 18:26 #1
1,2,5: det lyder umiddelbart som en rigtig dårlig idé at lege webserver selv - der er mange sikkerhedshuller osv man hele tiden skal tage sig og så koster det trods alt også i strøm. Du kan meget let finde billigere hosts en skandiaweb - ned til ca 10 kroner om måneder eller 60-100 hvis det skal være lidt mere seriøst. Er alting pr definition let bare derfor man aldrig har prøvet det? det tror jeg ikke.

3: gætter jeg korrekt omkring skandiaweb kan du ikke få din side ned på din egen pc - det du betaler for er sikkert hosting af og adgang til deres online-designer, support osv og det leverer de ikke videre til dig. Med lidt held kan du måske få designet og et sæt kopier af den kode designeren har genereret men samlet set er det nok ikke fantastisk brugbart.

4: der kommer hele tiden nye muligheder - sikkert også noget du kan brug, men formentlig også masser du ikke har behov for.

6: Du kan lave design i fx Photoshop eller Illustrator, du kan lave bevægelse i fx Flash og kode kan du lave i alt fra Notepad over HomeSite og til Visual Studio - men skal du have en lækker side er jeg ret sikker på at du skal ud og have disse ting lavet af en der har arbejdet med de ting i flere år, det er på ingen måde let at mestre disse ting.
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
16. december 2008 - 18:34 #2
tak men kan du sende nogle links til mulige host. gerne et par stykker der er jo ingen grund til at betale for meget for en side som du også skriver en til 10-100 pr.måned.
Avatar billede zips Juniormester
16. december 2008 - 18:50 #3
Her er et du kan kikke på http://www.domaindirect.dk/ hvor det lille webhotel er gratis.
Avatar billede keysersoze Guru
16. december 2008 - 18:55 #4
jeg foretrækker selv klart www.netsite.dk - andre i den prisklasse kunne være wannafind.dk og dandomain.dk. I den billige gruppe ligger fx One.com og unoeuro.com.
Avatar billede need4speed Nybegynder
03. maj 2009 - 10:21 #5
Har tit brugt one.com, man må sige man får meget fpr pengene.
Ellers kan jeg også hoste for dig, fra 200 kr. om måneden ihvertfald en del billigere end skweb. Hvis du bare skal have flyttet din nuværende side til et nyt CMS.

Evt. tjek min side http:/www.orango.nu

Ellers held og lykke herfra :)