Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2008 - 08:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Surftown pegning af domæne til undermappe

Er der nogen der ved, hvordan man peger et domæne, som man jo har liggende som en mappe, ind på en anden undermappe på ent andet domæne?
Scenariet:
domaene1.dk --> domaene2.dk/domaene1-mappe

Vejledningen i kontrolpanelet skriver at man kan, men man kan tilsyneladende kun pege ind i samme domænes undermapper.

Det med omdirigering via script dur bare ikke, når man ender op med http://domaene2/domaene1-mappe stående i browserens adressefelt.
Avatar billede para7 Nybegynder
15. december 2008 - 08:31 #1
Jeg skriver her, fordi supporten er adskillige dage om at svare for tiden.
Avatar billede folmani Nybegynder
16. december 2008 - 15:21 #2
Hej Para7,

Svaret er faktisk i vores Surftown Wiki: http://wiki.surftown.dk/index.php/URL-omdirigering

Hvis du har nogen input, ris eller ros til supporten, så er du meget velkommen på bloggen (se evt. http://blog.surftown.dk/?p=1105)....jeg kan oplyse dig at der også arbejdes med kundeoplevelsen på supporten!

Venlig hilsen

Thomas Folmann
Sales and Marketing Director, Surftown
http://blog.surftown.dk
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2008 - 15:38 #3
Tak folmani
Men jeg har været igennem det, og man ender som sagt man ender op med http://domaene2/domaene1-mappe stående i browserens adressefelt.
Jeg har fået svar for supporten:
"
Som sagt er det ikke muligt at pege på undermappen under et andet domæne. Som standard peger domænet reservemor.dk på mappen reservemor.dk ; og det du kan med et domæne alias er at få den til at pege på den samme mappe som et andet domæne.
"
Dog da jeg var hos Needhost, der lavede de pegningen manuelt for mig. Men der er vist ikke så meget manuelt hos Surftown, omend de er meget mere troværdige :)
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2008 - 15:47 #4
Jeg er selvfølgelig positivt overrasket over at få svar fra en rigtig surftowner insider :)
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2008 - 15:49 #5
Og Surftown supporten svarer nu hurtigt, næsten fra minut til minut, hvor der i sidste uge gik ca. 5 dage.
Avatar billede folmani Nybegynder
16. december 2008 - 16:00 #6
Hej igen,

Jeg har fra en pålidelig kilde ladet mig fortælle, at det skulle være muligt at løse dit ønske. Men det er et noget kringlet setup med lave 'en rewrite via mod_rewrite og htaccess-filen' - det er helt klart over mit niveau, og også ud over det niveau vi yder support på.

Så derfor er dette forum det rigtige sted, og mon ikke der er en teknisk superkyndig der kan hjælpe dig....

Btw så skyldes det hurtige supportsvar at igangværende sager nu løses meget hurtigt - og i spidsbelastningsperioder kan der gå lidt ekstra tid før nye sager besvares...men uanset hvad er 5 dage ikke tilfredsstillende!
Avatar billede para7 Nybegynder
16. december 2008 - 16:26 #7
Tak folmani
Jeg kan godt lide det ved surftown, at der er nogen der snakker åbent om tingene, og gør noget for at forbedre tingene.
Jeg vil ikke lige give dig pointene nu, hellere vente og se, om der ikke er en kyndig, der kan vise mig den metode. DOG det med htaccess-filen, er nok ikke brugbart i mit tilfælde, da det er en Windows løsning. Men jeg håber der er en metode.
Avatar billede para7 Nybegynder
19. december 2008 - 15:57 #8
Jeg må lige oprette et specifik spm.
Avatar billede para7 Nybegynder
22. december 2008 - 10:11 #9