Avatar billede lasserasch Juniormester
14. december 2008 - 00:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opdatere webpage mens data indlæses

Hejsa.

Har en webside hvor jeg har følgende komponenter på.

1. Et ajax updatepanel
2. Label som heder lb_html
3. Label som hedder lb_status

I pageload kører jeg en metode, som tager rimelig lang tid at udføre. (læs 30 - 45 sek.)

Denne metode læser vild mange data objekter ind og det er ikke dårligt kodet. Det er bare ekstremt mange data...

Venter brugeren 45 sek så vises data også korrekt, men 45 sek er sgu lang tid for en bruger at vente uden at få noget info om hvor langt processen er.

Derfor har jeg brug for at kunne skrive en status ud på websiden mens data indlæses. Og helst noget ala "Indlæser nu xx ud af xxx" eller lign.

Jeg tænkte først på at bruge et updatepanel, som jeg så ville opdatere med f.eks. 5 sek. mellem via en timer.

Men jeg kan simpelthen ikke få den til at gøre det. Så snart min metode til data indlæsning er slut, så opdaterer panelet, men timer ticks bliver aldrig udført.

Så mit spørgsmål må være, hvordan man udfører store dataindlæsninger i en metode og imens opdaterer UI så brugeren kan følge lidt med.

Findes der en slags background worker til ASP.NET eller?
Avatar billede Syska Mester
14. december 2008 - 14:12 #1
Har ikke noget bud ...
Men 45 sekunder ... wow

Så må der jo også være enormt store mængder data og det må da også tage tid at få ned på klienten ... har selv en side med en kæmpe table ... 2 MB ... men det er klient process tiden som tager det meste af tiden og der har jeg ikke fundet nogen løsning.

Men som sagt ... er da spændt på hvad folk kommer med af ideer.

// ouT
Avatar billede aaberg Nybegynder
14. december 2008 - 19:25 #2
Det er muligt du kan bruge asynchronous pages. Jeg er ikke ekspert på området, så jeg skal ikke kunne sige det med sikkerhed. Men prøv at læse denne artikkel, det kan være du kan bruge det.
http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163725.aspx
Avatar billede lasserasch Juniormester
10. juli 2009 - 14:47 #3
Puha, det er så lang tid siden med den her.... Kan ikke længere huske hvilket projekt der udløste spørgsmålet :-)

Skulle vi ikke bare lukke den igen.

Smid svar hvis der skal tildeles points.

Mvh.
Lasse
Avatar billede aaberg Nybegynder
20. juli 2009 - 13:49 #4
Jeg behøver ikke points. :-)
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:35 #5
Ok. Så lukker vi... :-)