Avatar billede oppes Seniormester
12. december 2008 - 21:58 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

printer og netværk

Jeg har to komputere en vista home og så en xp. Printeren er tilsluttet til den vista komputer og så har jeg trådløs forbindelse til internet fra router til xp'n, nu vil jeg gerne bruge printeren med xp'n osse som er på 1. sal. Printeren er en HP photosmart C 6280.
Er det muligt og hvordan ska jeg bære mig af.???
Avatar billede nissen2630 Novice
12. december 2008 - 22:04 #1
Du skal installere printeren som en netværksprinter.

Dette gøres i tilføj printer.

Mvh
  Jesper
Avatar billede realbeekay Nybegynder
12. december 2008 - 22:19 #2
På din Vista maskine går du ind i "Kontrolpanel" - "Printer"
Højreklik på din printer og vælg "Deling".
Her hakker du af i "Del denne printer" og giver den et sharenavn.

På din XP maskine går du i "Kontrolpanel" - "Printer og faxenheder" og klikker "Tilføj printer"
Undervej vælger du "....printer der er tilsluttet en anden computer" og "Søg efter computer". Du burde så kunne finde din Vista maskine + printeren i træ-strukturen.
Avatar billede oppes Seniormester
19. december 2008 - 12:18 #3
kan ikke få det at fungere
Avatar billede nissen2630 Novice
19. december 2008 - 17:16 #4
Kommer der nogle fejl ?
Avatar billede oppes Seniormester
19. december 2008 - 18:38 #5
der er et rødt kryds over de to fjersyn på proces linjen på den komputer ovenpå 1 sal med xp'en og så står der at en kabel magler. Hvordan skal jeg starte skal man installere dlink først på vista komputeren og så til xp komputeren . Jeg kan godt komme på nettet med begge to komputere nu. Altså trådløst med xp'en.
Avatar billede oppes Seniormester
19. december 2008 - 18:39 #6
sharenavn ? hvad er det?
Avatar billede nissen2630 Novice
19. december 2008 - 18:48 #7
Sharename er det navn du tildeler printeren som skal kunne se andre steder fra.

Mvh
  Nissen2630
Avatar billede oppes Seniormester
25. december 2008 - 08:43 #8
På den komputer med xp der er et billede på proces linjen af en monitor som virker godt at komme på internet . Men så er der en anden billede af toskærme (lan som der så står at netværkskabel er ikke tilsluttet) den der lan forbindelse er vel over flødig hvordan kan jeg pille alt det væk? for at komme måske videre med netværket og printer?
Avatar billede nissen2630 Novice
25. december 2008 - 09:52 #9
Den burde forsvinde hvis du deaktivere forbindelsen det bruger netkortet i Netværksforbindelser
Avatar billede oppes Seniormester
28. december 2008 - 01:15 #10
Nu kan jeg styre printeren fra 1. sal med xp'n så det er godt men heg skal vel installere printeren på vista ned i stuen som netværksprinter fore jeg kan bruge den med vista komputeren, og skal jeg så afinstallere printeren først?
Avatar billede nissen2630 Novice
28. december 2008 - 10:55 #11
Gå ind under printer/Egenskaber og ret porten til den netværksport.
Avatar billede oppes Seniormester
28. december 2008 - 16:11 #12
ok .Tak nissen , nu fungerer alt som det skal. Nu er der kun det at kan jeg gøre noget for at jeg kunde styre drevene som er på vista maskinen fra xp'n?
Avatar billede nissen2630 Novice
28. december 2008 - 16:25 #13
Hvordan styre ?
Avatar billede oppes Seniormester
28. december 2008 - 23:52 #14
Jeg mener at kan jeg komme på indeholdet i drevene på vista maskine fra xp maskinen
Avatar billede oppes Seniormester
29. december 2008 - 00:20 #15
altså vil jeg dele alle mapper på vista med komputeren xp
Avatar billede nissen2630 Novice
29. december 2008 - 01:32 #16
Dette kan gøres ved at sætte deling på de mapper du vil have adgang til.
under egenskaber og deling på mappen.. Du kan også vælge hele drevet
Avatar billede oppes Seniormester
29. december 2008 - 12:29 #17
Nu har jeg delt D drevet på vista komputeren men jeg kan ikke finde den på xp komputeren??????
Avatar billede nissen2630 Novice
29. december 2008 - 15:11 #18
Det var spøjst.
Kommer den med nogle fejl eller andre former for besked
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2008 - 02:37 #19
jeg kan jum ikke finde D:drevet på xp komputeren så kan jeg ikke få nogle fejlmeldinger. Jeg mener at hvis det fungerer så sku jeg vel se D:drevet på¨xp'n      -Denne computer- eller?
Avatar billede oppes Seniormester
30. december 2008 - 20:55 #20
jeg mener d:drevet som er på vista komputeren.
Avatar billede nissen2630 Novice
30. december 2008 - 21:56 #21
under Denne computer/netværkssteder/Hele netværket/Microsoft Network...og navnet på net stedet..Kan du se drevet der ?
Avatar billede oppes Seniormester
31. december 2008 - 00:09 #22
hvilken komputer skal jeg kikke? vita eller xp
Avatar billede oppes Seniormester
01. januar 2009 - 00:19 #23
Godt nyt år til alle
Avatar billede oppes Seniormester
01. januar 2009 - 17:41 #24
jeg mener er det vista eller xp komputeren jeg skal se d drevet?
Avatar billede oppes Seniormester
01. januar 2009 - 19:46 #25
selvfølig er det xp'n jeg skal se d:drevet fordi den er på vista maskin og jeg har delt den.
Avatar billede oppes Seniormester
29. januar 2009 - 18:33 #26
kom nu med svar ellers kan du ikke få pointerne