Avatar billede nhcmnhcm Nybegynder
11. december 2008 - 21:58 Der er 5 kommentarer

Internet explore svarer ikke. Windovs vista home premium

Der er pludselig opstået et problem i vores 1 år gamle HP a6316 PC.
Købt hos TDC. Der sker det at når man er på nettet kan den pludselig finde på at gå i stå og komme frem med en meddelelse hvor der står at internet explore svarer ikke. Det eneste der så er at gøre er at starte joblisten og så afslutte programmet. Der er absolut ingen virus i computeren og det er også blevet afprøvet at genoprette hele computeren via recovery manager. Dette har dog ikke gjort nogen som helst forskel. Problemet er stadigvæk det samme. At nulstille browser indstillingerne er selvfølgelig også afprøvet. Problemerne opstod nogenlunde samtidig med at der blev indstaleret en ny HP Photosmart C5280 printer på computeren. Men om det har noget at gøre, med vores problemer med internet explore ved jeg ikke. Vi har prøvet at slette printeren og driverne til denne og indstalere det hele igen. Det ændre heller ikke noget. Virus programmer eller firewall kan heller ikke være årsagen for de er blevet afindstaleret, for at være sikker på det ikke er dem der skaber problemet. Alt i computeren er blevet indstaleret efter forskrifterne og vi har ikke nogen mystiske programmer eller andet der kan være årsagen. Det er en standard pc opsætning, hvor kun de originale programmer i Windows vista home Premium service park 1 er indstaleret og intet er ændret fra da den virkede perfekt og så til nu. Det skal nævnes at det er  internet explore 7 som fulgte med computeren der er indstaleret. Vi har prøvet at indstalere internet explore 8. Men det hjælper heller ikke noget.
Er der nogen der kan hjælpe os vil vi være taknemlige.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2008 - 05:30 #1
Har du prøvet med en anden browser, f.eks. firefox?
Bare for at se om problemet er det samme....
http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/
Avatar billede nhcmnhcm Nybegynder
12. december 2008 - 08:20 #2
Nej jeg har ikke prøvet med en anden browser. For når computeren har kørt perfekt indtil nu, med den browser der er indstaleret. Så må problemet ligge et andet sted.
Avatar billede vejmand Juniormester
12. december 2008 - 11:37 #3
Okay, det bestemmer du......
Avatar billede mireigi Novice
12. december 2008 - 11:43 #4
Jeg syntes du skal prøve med en anden browser, ligesom vejmand foreslår.

Bare fordi der ikke er virus på computeren kan der godt ligge en del spyware/malware.

En mulighed er også at et evt. antivirus program (typisk Norton) laver ged i computeren, hvis installationen af printeren har tilføjet nye muligheder til IE7, såsom højreklik menuer. Selv om i har fjernet driverne og printeren, kan disse ændringer stadig være aktive.
Avatar billede nhcmnhcm Nybegynder
12. december 2008 - 12:58 #5
Jeg har talt med HP Danmark om vores computer og de mener at det er min printer der kan være problemet. Jeg vil lige prøve deres anvisninger først, inden jeg afprøver en ny browser. Der er jo garanti på computeren ednu. Jeg vender tilbage hvis dette ikke hjælper. Tak for at i gav jer tid til at svare på mine spørgsmål.