Avatar billede morild Nybegynder
11. december 2008 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Udskiftning af blæser på NAS

Hejsa!

Jeg skal have lidt hjælp og vejledning til udskiftning af min blæser i min Synologi NAS DS-207+.

Den nuværende blæser er 60x60x20mm og det ser umiddelbart ud til at jeg blot kan skrue denne løs og udskifte den med en mere lydløs en af slagsen.

Er der nogen der kan anbefale en der er lydløs?

Har set på denne, men tror den er lidt for "tyk" da den er 25mm bred.

http://www.silenx.com/ixtremaprofans.asp?sku=ixp-34-08
Avatar billede der_kommandant Praktikant
12. december 2008 - 08:14 #1
-> morild

Jeg har altid haft rigtig gode erfaringer Papst blæsere. De er lydløse og kører upåklageligt. Ligger prismæssigt i den lidt dyre ende, men holder i længden.
Vær opmærksom på, om blæseren i din DS-207+ er temperaturstyret, for så skal du vælge en anden model end på linket nedenfor. Du kan dog finde linket på samme side.

http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=68&Pname=PAPST%2060mm%20Blæser
Avatar billede morild Nybegynder
12. december 2008 - 08:56 #2
Jeg er ret sikker på at den er temperaturstyret, men lige nu kører den bare konstant og har en irriterende lyd.

27dBa lyder af meget når du siger at den er næsten lydløs?

Den jeg havde linket til skilter med 8 dba?
Avatar billede morild Nybegynder
19. marts 2009 - 09:01 #3
Efter at have prøvet med en ny blæser som endte med at blive mere og mere støjende efter et par mdr. har jeg nu kontaktet Synologi direkte.

Deres svar var efter 24 timer at de nu har sendt mig en ny og mere støjsvag blæser kvit og frit!

Sikke en flot service!
Avatar billede snowball Novice
19. marts 2009 - 09:07 #4
morild: Udfyldte du bare deres kontaktformular på hjemmesiden, eller hvordan tog du kontakt til dem?

Jeg er nemlig også ved at være godt træt af blæseren i min ;)
Avatar billede morild Nybegynder
19. marts 2009 - 09:21 #5
Ja, brugte kontaktformularen på deres hjemeside. Skal naturligvis udfyldes på engelsk. Husk at skrive din fulde danske adresse, så kan du forvente et svar og en ny blæser afsendt inden 24 timer!
Avatar billede snowball Novice
19. marts 2009 - 09:36 #6
Lavede du den som et Technical Issue?
Avatar billede morild Nybegynder
19. marts 2009 - 09:42 #7
Ja, "Need Technical Support"
Avatar billede snowball Novice
19. marts 2009 - 09:57 #8
Super, tak for info :)
Avatar billede snowball Novice
07. april 2009 - 14:40 #9
morild: Lagde du tilfældigvis mærke til om det var en anden model de sendte dig?

Jeg fik blot tilsendt en blæser præcis magen til, så det hjalp intet :(

Jeg overvejer lidt at bytte den ud med en "Revoltec AirGuard" selvom dens 3-pin molex stik ikke passer direkte på bundkortet.
Avatar billede morild Nybegynder
14. april 2009 - 20:06 #10
Ja, samme udbytte for mig... :o(

Troede det ville være en ny og forbedret udgave.

Lad mig vide om der går med Revoltec blæseren. Jeg har valgt at leve med den som den er og flytte den på loftet istedet.