Avatar billede thecokeguy Nybegynder
11. december 2008 - 13:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Accesspoints til mindre virksomhed

Hey...

Er der nogen der kan give nogle bud på gode accesspoints for en lille virksomhed til brug med håndholdte enheder. Vi er blevet anbefalt flg.:

Cisco Aironet 1242AG

Men ville da lige høre om det er overkill, el. om der skulle være andre alternativer.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. december 2008 - 14:05 #1
Du kan sagtens finde billigere alternativer, men du vil på sigt blive glad for at investere i et Cisco, det er rigtig god kvalitet
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
11. december 2008 - 14:56 #2
Problemet er at der skal bruges en snes stykker, så prisen bliver jo så meget desto højere. Har du et alternativ i tankerne?
Avatar billede sleeper Nybegynder
11. december 2008 - 15:59 #3
hvor mange enheder skal der kobles på?

Hvor stor vil lønudgiften blive, hvis du har udfald i en billigere version? hvis det kun er et par enkle enheder, kan det måske godt betale sig at lave en lille besparelse her... men...

Jeg er igang med et projekt med dækning af et lager med scannere, hvilket vil give en samlet hardware udgift på flere hundred tusinde og der kunne jeg aldrig finde på at spare 1000,- pr accespoint
Avatar billede renehinsch Praktikant
11. december 2008 - 18:44 #4
Cisco er ganske rigtigt et fint AP men selvfølgelig i den dyre ende. Jeg har en del brugte (trade-in)Cisco 1131AG sidst på måneden som I kan spare på. Samme funktioner som 1242AG.
Avatar billede tmsound Nybegynder
12. december 2008 - 12:52 #5
nu er 1131AG og 1242AG næsten de samme men ikke helt.
1131 er med indbygget antenner og det er 1242 ikke.
Og vil sige de antenner der er i 1131 er ikke de bedste jeg har set.
Avatar billede renehinsch Praktikant
14. december 2008 - 14:26 #6
Nu lyder det som om at både budget og krav er er relativt små.
Men ellers er jeg enig. 1131 har ganske rigtigt en dækningskaraktestik som egner sig godt til et almindeligt indendørs/kontommiljø og så skal der ikke bruges ekstra på at anskaffe eksterne antenner.  Med eksterne antenner kan man tilpasse hvis der er specielle krav og man vil betale for det. Men man får ikke nødvendigvis mere end med den indbyggede antenne, man 'låner' (omfordeler) følsomheden fra at være sfærisk til at være mere retningsbestemt i alle tre planer.
Hvis det er meget hårdføre miljøre såsom store lagerhaller kan 1242 være at foretrække.
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
28. januar 2009 - 12:10 #7
Tusinde tak for det informative input... Hvis nogen vil smide et svar, kan vi få lukket tråden.
Avatar billede renehinsch Praktikant
28. januar 2009 - 12:51 #8
Held og lykke med projektet
Avatar billede sleeper Nybegynder
28. januar 2009 - 13:20 #9
Hvad blev din løsning?
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
29. januar 2009 - 11:59 #10
Vi holder os til de anbefalede...