Avatar billede nelly69 Nybegynder
09. december 2008 - 17:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ideer Til Persongenkeldelse

Hej folkens

Her er en lille opgave til de små grå:
{
Vi har et rum hvor der kommer flere forskellige mennesker på forskellige tidspunkter.

Rummet skal kunne genkende hvilken person der kommer ind i rummet, og udføre en speciel handling derefter. F.eks. spille en sang eller lign.
}
Personligt tænkte jeg på noget mobilgenkeldelse via bluetooth, da alle bluetooth enheder jo sender deres navn automatisk og så sætte en bluetooth enhed ved indgangen som registrere disse navne og har en liste af muligheder for hvad der skal ske ved den enkelte.

Nogen som har en bedre ide til genkeldelsen af personerne (som er nogenlunde billig og til at fremskaffe)????????????????????????????

Så frem med de kreative tanker:)

På forhånd tak
Nelly
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2008 - 19:37 #1
Buetooth-metoden kræver jo, at alle har bluetooth-mobiltelefoner, og har den tændt, når de kommer ind, og sådan nogle ting.

Skal handlingen ske ved, at personerne bare går ind? Ellers ville det være okay, hvis de skulle gøre et eller andet først?
En fingeraftryksscanner, en mikrofon med stemmegenkendelse, og sådan nogle ting kan jo bruges. Eller et eller andet genialt videosystem, der kan genkende ansigter - men det er nok ikke ligefrem helt let tilgængeligt.

  // Steeven
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2008 - 19:39 #2
Okay, du skriver selvf. at det skal være nogenlunde billigt... Så er mine forslag måske ikke meget værd (jeg har dog ingen ide om, hvad fingeraftryksscannere koster).

Din bluetooth-metode er nok den, der er den mest brugbare.

  // Steeven
Avatar billede nelly69 Nybegynder
10. december 2008 - 08:12 #3
Man kunne også bruge en form for sender og modtager, en lille sender som f.eks. kan sidde i en nøglering eller lign. Og så skulle der "bare" sidde en modtager i rummet som registreret hvis senderen var i nærheden. Nogen som har erfaringer med et sådanne system???

@Steeven
Jeg har været ved at kigge på ansigtgenkendelse, men synes der er flere problemer med det. 1. Det er ikke fuldt udviklet til praktisk brug endnu, 2. systemet bliver hurtigt dyrt. Havde ellers være en super stilet løsning:)
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 00:09 #4
Jeg tror ikke der kommer flere kommentarer her. Skal vi se at få lukket spørgsmålet...