Avatar billede koldskaal Praktikant
09. december 2008 - 14:08 Der er 2 kommentarer

Porno i mine bogmærker

Jeg surfer ikke efter porno. (Det er ikke en joke). Men alligevel opdager jeg når jeg kigger i mine Google bookmarks at der dagligt på min google konto foretages en søgning på "porn".

Kan det være noget som har opsnappet mit password, og som genererer disse søgninger. Jeg har kørt en virusscanning uden resultat.

Jeg kan muligvis have brugt en offentlig computer og have glemt at logge af min google konto. Hvis det er tilfældet bliver den maskine ved med at være logget på indtil en eller anden sletter maskinens cookies?

hvordan løser jeg problemet? skal jeg være nervøs for andre sikkerhedsbrist?

Ud over mig er det kun min kone som bruger computeren, og jeg er 100% sikker på at det ikke er hende.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
09. december 2008 - 14:32 #1
Forklaringen med at du har logget på en anden computer er helt klart den mest sandsynlige. Jeg mener at den logger dig ud hvis du skifter password...
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. december 2008 - 12:47 #2
Du kan ogsaa sagtens vaere hijecket eller infoceret i st'rre eller mindre grad. Det at der er porno bogmaerker paa din maskine er ikke noget saersyn, der findes malware, der kan indskrive bogmaerker paa din maskine.

Jeg vil foreslaa at du faar nogle af ekspertens malware og virus eksperter til at kigge paa din maskine, dette kan goeres online ved at du scanner med nogle af deres vaerktoejer og paster resultatet ind i dit spoergsmaal.

Et skift af password er altid en god ide hvis man har mistanke om snavs, men det kan ikke loese alt