Avatar billede hinkesten Praktikant
07. december 2008 - 21:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

random tal mellem 1 og 4

Hey

Sikkert et ufatteligt dumt spørgsmål, men er der nogle der kan, via ASP, lave et script der giver mig et random tal mellem 1 og 4?

Jeg kan, utroligt nok, ikke få det til at skifte.

Min kode hedder pt.

<%
randomize

random_number=int(rnd*4)+1
%>

Og virker altså ikke.

PFT.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 21:45 #1
Hvad er det der ikke virker?
Avatar billede hinkesten Praktikant
07. december 2008 - 21:55 #2
Når jeg refresher, er det altid det samme tal. Den genererer ikke et tilfældigt, hvilket er meningen at den skal.

Det er til ændring af en baggrund, som bør ændre sig hver hvert klik i menuen.

Håber du forstår.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. december 2008 - 22:39 #3
Jeg har lavet en side med

<%
randomize

random_number=int(rnd*4)+1

response.write random_number
%>

og den giver tal fra 1 til 4. Sommetider samme tal 2 gange i træk, men alle 4 kommer.
Avatar billede hinkesten Praktikant
07. december 2008 - 23:21 #4
Lige præcis den der har jeg prøvet. Den giver mig det samme tal gang på gang når jeg refresher. Kan slet ikke få den til at skifte.

Jeg har fundet et javascript som kan gøre det for mig, men det konflikter tilsyneladende med et andet javascript jeg bruger (slideshow).
Avatar billede hinkesten Praktikant
07. december 2008 - 23:23 #5
Hov var lige hurtig nok, selvfølgelig er det den jeg har prøvet. Men jeg forstår bare ikke hvorfor den binder ved ét tal. Må nok ty til javascript så. Så er spørgsmålet bare hvordan jeg får kringlet de to scripts sammen så de ikke konflikter.
Avatar billede mortvader Nybegynder
08. december 2008 - 07:46 #6
For mig lyder det til at din browser cacher siden.
Jeg mener man løser det ved at skrive Response.expires=-1 øverst i scriptet.
Avatar billede hinkesten Praktikant
09. december 2008 - 07:53 #7
Det virker ikke med response.expires=-1 men tak for forsøget:-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. december 2008 - 11:32 #8
Du er velkommen til at prøve mit script http://asp.n0p.com/855639.asp
Indeholder ikke andet end koden fra 07/12-2008 22:39:14
Avatar billede hinkesten Praktikant
11. juli 2009 - 18:48 #9
dno:-)