Avatar billede migselv123 Nybegynder
06. december 2008 - 22:10 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Hvad vil en chipset køler hjælpe på?

Hej.
Jeg har tænkt på hvis jeg sætter en køler på mit chipset, om det ville gøre computeren lidt køligere og hurtigere?
Eller om chipsettede overhovedet har noget at gøre med hvordan computeren performer i spil?
Avatar billede corleonedk Nybegynder
06. december 2008 - 23:53 #1
Det som oftest får en computer til at performe dårligt i spil,er varmen fra cpu og grafikkort..Hvis resten har et godt airflow så det kan komme af med varmen,er det som regel nok.
Når det så er sagt,så er en computer gladere jo køligere den er.Hvor meget ekstra performance du vil hive ud af den,ved at køle chipsettet er nok begrænset.Men det skader ihvertfald ikke..
Du skulle måske overveje vandkøling hvis du går meget op i temperature.
Avatar billede Slettet bruger
07. december 2008 - 10:08 #2
sådan en sidder i min pc

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=NQ%2D3580&GroupGuid=3520&SelectedGroup=3520

cpu er på ca 23 grader og motherboard aldrig over 38 grader i hvert fald meget kortvarigt

den kan anbefales og hvis der er plads i kabinet fås den også med 2 blæser som multimedia world også har
Avatar billede migselv123 Nybegynder
14. december 2008 - 19:37 #3
begge ind som svar
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2008 - 20:51 #4
:)
Avatar billede corleonedk Nybegynder
14. december 2008 - 20:57 #5
Og her :)