Avatar billede magkat Novice
05. december 2008 - 22:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

meget langsom pc.-registringsdatabase. genoprettelse

Hej
Min gl pc. som har stået stille i et 1/2 år og nu skal bruges ,kun til mine børn og spille på nettet , har fået problemer..når den stater og fremkommer en boks med ordlyden**Windows - genoprettelse af registringsdatabasen**og **En af filerne som indeholder systemets data i reg.data basen måtte genoprettes ved brug af en log eller en kopi. Genoprettelsen er fuldført** (og så kun en klik felt med OK) og det gør den hver gang den startes op....og så er den blevet usansygligt langsom.. jeg har kørt ccleaner og norton system doctor....windoctor
Avatar billede realbeekay Nybegynder
05. december 2008 - 22:59 #1
Det er normalt et tegn på at din harddisk har defekte sektorer, prøv at scanne den.
Højre-klik på c-drevet under "Denne Computer" og vælg "Egenskaber".
Klik på "Funktioner" og "Undersøg nu".
Hak af i "Ret..." 0g "Søg...." og klik på "Start".
Svar ja til at disken kontrolleres ved næste genstart.
Genstart.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 07:27 #2
Det er muligt at du bliver nød til at geninstallere XP.
06. december 2008 - 08:29 #3
Avatar billede magkat Novice
06. december 2008 - 09:25 #4
ja det bliver jeg desværre nok nød til for efter genstarten kommer den samme box op    :-(
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 10:28 #5
Der er også en vejledning her, så kan du bruge den der er nemmest for dig.
http://www.helgec.dk/xp-install.html
06. december 2008 - 20:41 #6
Men du bør (=skal) install SP3 (http://www.eksperten.dk/artikler/1104) selv om http://www.helgec.dk/xp-install.html stadig siger noget andet...
Avatar billede magkat Novice
09. december 2008 - 21:35 #7
ok og tak for de svar jeg har fået ..men tror at jeg finder en anden hard disk eller en anden pc,,,,,nu er den jo også 8 år gl.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. december 2008 - 06:41 #8
Hvis du ellers har fået løst dit problem, var det så ikke en god ide at få lukket spørgsmålet.
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede magkat Novice
13. december 2008 - 20:35 #9
så må jeg jo få et svar så jeg kan give mine point ud *S*