Avatar billede gallavox Nybegynder
05. december 2008 - 15:40 Der er 6 kommentarer

Kan ikke opgraderer Explore 7

Jeg har IE 6 på mit C drev. SATA harddisk. Opdelt i C og D drev...Når jeg så vil opgraderer til IE 7 laver den alle foranstaltninger, men skriver at den pliver lagt på D drevet. Og når den så er færdig, siger den så at der er fejl og den ikke er opgraderet. Hvordan får jeg den til at lægge sig ind på C drevet?
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 08:04 #1
Læs dette inlæg, kan være at du kan bruge noget af det.
http://www.eksperten.dk/spm/841307
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 09:12 #2
Hvis dine boot filer ligger på D Drevet, så lægger den en mappe på ca 39 MB ind på D Drevet, navnet på mappen er et langt nummer, du kan klikke på Funktioner oppe for oven, så mappeinstillinger, vis, prik i vis skjulte filer og mapper, fjern fluebenet i skjul beskyttede operativsystemfiler, og ok så kan du se om du har bootfilerne i roden af D Drevet, husk at sætte fluebenet igen.
Det var den med tilladelse i regitreringsdatabasen der fik løst problemet hos mig.
Avatar billede Jensen DK Novice
06. december 2008 - 09:14 #3
Hej igen, vejmand og andre medlæsere,
Det viste sig, at min rettelse / ændring af "Tilladelser"
som beskrevet lige ovenfor var det, der skulle til.
Ved start af PCen her til formiddag kom der helt uopfordret
en melding: Opdatering er klar, skal den installeres nu ?
Jeg regnede med, at der kom noget fra MicroSoft, men det viste sig,
at det netop var IE-7 (der ikke blev gennemført sidst)
som nu ville prøve igen. Jeg klikkede bare OK, så kørte hele
installation wizard (som jeg jo havde set flere gange før).
Den sluttede uden nogen fejlmeldinger og bad kun om genstart.
Det lod jeg så PCen gøre - og nu fungerer Internet Explorer # 7.

Så det korte af det lange er:
Hvis man forsøger at installere IE-7, og det ender med,
at "det ikke kunne fuldføres", så kig først i mappen
C:\ Windows efter den lille fil: IE7.log, åbn den og print ud,
så man kan se den lange streng af tal & bogstaver, der følger efter
"IECUSTOM: Unwriteable key". Det er den adresse man skal finde i registry.
Indledningen til strengen er: "HKCR" der betyder HKEY_CLASSES_ROOT

Begynd med START, vælg KØR og indtast: regedit i den lille rude.
Så kommer begyndelsen til registry frem, navigér derpå frem til
den før fundne adresse.
I mit tilfælde var det {34A715A0-6587-11D0-924A-0020AFC7AC4D}.
(jeg formoder, at det også hos andre er denne, der har med browsere at gøre)
Vælg så Redigér og i den lille menu der kommer vælg "Tilladelser".
I det panel, der åbnes, kan der ændres fra de oprindelige indstillinger.
Hvad siger I til denne forklaring
Avatar billede Jensen DK Novice
14. januar 2009 - 13:43 #4
Sker der noget her.
Avatar billede Jensen DK Novice
20. januar 2009 - 07:40 #5
Det er fantastisk, at dem med problemer kan finde ud af, at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af, at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.
Det er en ting der kan få betydning for hjælp en anden gang, hvor der er brug for det.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. februar 2009 - 13:58 #6
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar