Avatar billede sansonnet Nybegynder
05. december 2008 - 12:40 Der er 6 kommentarer

Google Search giver svar på Esperanto

Når jeg i FF3 søger på google i search vinduet fremkommer Google svarsiden på esperanto i stedet for engelsk?!

Hvis jeg i stedet anvender Google Image som søgemaskine og derefter klikker på "web" kommer svarsiden på engelsk som den skal?!

Jeg har forgæves forsøgt at ændre sprogopsætning på Google søg.
Avatar billede goulduck Nybegynder
05. december 2008 - 18:06 #1
Hvad sker der når du går ind på www.google.com? Bliver du sendt videre til den forkerte side eller hvilket sprog (og adresse) ender du på?

Prøv også i FF at kigge i menuen Tools -> Options -> Content -> Languages og se om den står til noget forkert. Denne indstilling bruger hjemmesider nemlig til at indstille det viste sprog med. Prøv at sætte den til at være "en-us" og der efter "en" - det er den indstilling jeg bruger.
Avatar billede sansonnet Nybegynder
06. december 2008 - 09:28 #2
Skriver jeg www.google.com i adressefeltet kommer billedet frem på esperanto men fortsat under www.google.com adressen

Når jeg ændrer sprog til engelsk under "preferences" har ændres siden i første omgang til engelsk men springer tilbage til esperanto efter 1-2 sekunder.

Ændring af sprog under FF Tools giver ingen forskel
Avatar billede goulduck Nybegynder
06. december 2008 - 21:12 #3
Prøv at slette alle Google-relateret cookies ..
Avatar billede sansonnet Nybegynder
07. december 2008 - 10:36 #4
At slette alle cookies OG alle exceptions vedrørende Google ser rent faktisk ud til at virke. MEN så snart man igen tillader cookies og forsøger at skifte sprog til Engelsk Google præferencer springer springer sproget tilbag til Esperanto?! Sådan ser adresselinien ud?!

http://www.google.dk/search?num=50&hl=eo&safe=off&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Aen-GB%3Aofficial&hs=rCG&q=test&btnG=Ser%C4%89i&aq=f&oq=
Avatar billede goulduck Nybegynder
07. december 2008 - 15:53 #5
Er det sådan at du rent faktisk har en Google konto af en eller anden art, som måske står til det sprog? Det kunne være Gmail, Reader, Adsense eller noget andet, som står forkert?

Befinder du dig i et land hvor Esperanto er standard sproget?

Hvad nu hvis du (går ud fra at du bruger Windows) smutter ind i Kontrol Panelet -> Reginoale indstillinger og ser hvad der står der. Jeg ved ikke om det har indflydelse på hvordan Firefox præsentere sig til hjemmesider, men det var da en mulighed.
Avatar billede sansonnet Nybegynder
22. august 2010 - 11:48 #6
Ingen af forslagene hjalp desværre.