Avatar billede torben7913 Juniormester
03. december 2008 - 13:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

22 tommer Belinea fladskærm gør billeder bredere end motivet var.

Hej.
Jeg har købt en LCD-Monitor Belinea 2225 S1W, som jeg på mange måder er glad for.
Men når jeg viser et billede af en person på skærmen bliver hun/han meget mere bredskuldret og bred i ansigt og resten af kroppen.Det samme gælder selvfølgelig andre motiver, men er tydeligst, når det drejer sig om personer.
Ikoner på skrivebordet er også blevet mere regtangulere, end på den gamle skærm.
På mit tv kan vælge mellem 16:9 og 4:3 format.
Fladskærmen har vel 16:9 format, mens min gamle tunge skærm havde 4:3 format og på den skærm blev billederne gengivet korrekt.
Mit spørgsmål er: Er der nogen der kender en metode til at indstille en fladskærm så den gengiver i 4:3-format?
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2008 - 13:46 #1
Der ligger en opdatering til den på windows update, se under brugerdefineret.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2008 - 13:46 #2
Højreklik på skrivebordet/egenskaber/indstillinger, sæt til 1440x900
Avatar billede torben7913 Juniormester
03. december 2008 - 15:14 #3
Jeg har hentet opdateringen.Tak for den, men jeg kan tilsyneladende ikke komme til at sætte indstillingerne til 1440 x 900
Den står aktuelt til 1280 x 1024
Jeg kan så ændre til 1280 x 768 pixel eller 1024 x 768 eller 800 x 600
Så er der godt noget noget der hedder avanceret, men hvad det kan bruges til ved jeg ikke.
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2008 - 15:31 #4
Så skal du have grafikkortet opdateret med ny driver.
03. december 2008 - 16:51 #5
(Hvis det er et 'gammelt' grafikkort så er der _ikke_ mulighed for såkaldt 16:9 format. Lige meget hvilker driver der bruges...)
03. december 2008 - 16:54 #6
Avatar billede torben7913 Juniormester
03. december 2008 - 17:28 #7
Komputeren er fra sommeren 2006 Packard Bell Imedia 2365,
om grafikkortet står der "Integrated UniChrome Pro 3D/2D Graphics"
Hvor finder jeg en ny driver til sådan et grafikkort, hvis det findes?
Avatar billede peet-49 Novice
03. december 2008 - 18:00 #8
Prøv enhedshåndtering, slet grafikkortet og genstart, lad systemet indstallere igen, prøv så en ny opløsning igen. Eller skal du til Pachard Bell i tyskland og hente driver.
http://www.google.com/search?q=+Packard+Bell+Imedia+2365+driver&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7
Avatar billede torben7913 Juniormester
03. december 2008 - 18:27 #9
Jeg er bange for jeg ikke kan finde ud af det med enhedshåndtering og slette driver, har i stedet været inde på Packard Bells hjemmeside, hvor der er tilbud om at dowvnloade en driver fra 08-07-2005, og det er jo et år før jeg købte maskinen, så det betyder måske, at den er for gammel til at kunne opdateres.
Vil det så være nødvendigt med et nyere grafikkort? Hvilket kan jeg så klare mig med, når maskinen ikke bruges til spil, men kun tekstbehandling og billedbehandling af digitalfotos med Adobe Photoshop elements?
03. december 2008 - 20:15 #10
<peet-49>: Fortsætter du her ?
Avatar billede torben7913 Juniormester
04. december 2008 - 06:57 #11
Selv om jeg ikke fik løst mit problem, lukker jeg spørgsmålet. Jeg fik jo svar på mit spørgsmål.Og ved nu hvor problemet ligger.
Også tak til karise larry for dine kommentarer.