Avatar billede totalpc Seniormester
01. december 2008 - 10:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

2 webservere bag en offentlig IP adresse

Hejsa
Jeg har 2 fysiske servere.
Den ene kører IIS6.0 med en del hjemmesider på.
Jeg har en offentlig IP adresse og har forwardet port 80 til ipadressen på denne server.

Nu har jeg så sat en windows Home Server op på den anden fysiske server. Den vil jeg så også gerne have adgang til. Men det skal jo også foregå på port 80.

Hvordan kan jeg tjekke en host-header inden den kommer til webserverne og så afhængig af hvad der står, så ryger trafikken til enten den ene eller den anden server?

Eller er det noget andet der skal til?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. december 2008 - 11:11 #1
Det er langt bedre at sætte den ene til at køre på port 8080 i stedet!
Avatar billede totalpc Seniormester
01. december 2008 - 11:19 #2
Ja...enig.. Men jeg har det problem at jeg gerne vil bruge det en del steder fra hvor der er restrictive firewall m.m. som forhindrer mig i at køre Http://etellerandet.dk:8080

derfor søger jeg andre løsninger.
Avatar billede totalpc Seniormester
19. august 2010 - 09:24 #3
lukker