Avatar billede cille2504 Nybegynder
29. november 2008 - 17:39 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Baggrund på bræbar med Linux??

Hej eksperter.

Jeg har været nede at se på Linux-systemet nede i en TDC-butik,
da jeg overvejer en computer med linux.
Så er det jeg undrer mig over, at der ikke er nogen baggrund? Kan man overhovedet lave en? eller har den som standart de 4 "bokse"?

Ellers nogle der har god erfaring med Linux og kan anbefale det?
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 17:43 #1
I min openSUSE er der ingen problemer, med at lave en baggrund du f.eks selv henter fra nettet.
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 17:46 #2
http://suse.linuxin.dk/

læs i den og se lidt om openSUSE
Avatar billede Slettet bruger
29. november 2008 - 17:57 #3
http://ubuntu.linuxin.dk

Dette er også en udmærket guide, hvis du vælger Ubuntu.  Det tager sin tid at vænne sig til Linux, men mine erfaringer med Linux er gode
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
29. november 2008 - 18:42 #4
jeg kan kun anbefale at du kaster dig ud i at afprøve linux :) jeg selv kører udelukkende med linux og det opfylder fint alle mine behov.

vælger du f.eks. openSUSE eller Ubuntu så vil du opleve at det er utroligt nemt at benytte :)

just my 2 cents...

./psycosoft-funware :)
Avatar billede cille2504 Nybegynder
30. november 2008 - 13:37 #5
Jeg glemte at tilføje, at det er til netbook-bærbar, altså f.eks. en Acer Aspire One.
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. december 2008 - 10:38 #6
Baggrund, de 4 bokse?
Jeg tror ikke jeg er med på hvad du mener?

Men baggrund kan der komme både på skrivebordet og i bootup fasen uanset hvilken distribtution du benytter dig af eller brugergrænseflade.
Avatar billede lassebm Nybegynder
02. december 2008 - 15:14 #7
Og ændres også selvfølgelig.

Hvis det er i bootup du mener kan det være rimelig besværligt for uerfarene brugere at få til at virke da det kan kræve kernel compile.
Avatar billede cille2504 Nybegynder
02. december 2008 - 16:50 #8
http://kundeservice.tdc.dk/privat/mobil/faq.php?id=19008
- hvis du scroller ned til "Start vodafone programmet" ser du de 4 "kasser/bokse" som jeg mener.
Det er det jeg har set.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2008 - 11:06 #9
Vodafone er bare et program til at komme online med, åbentbart med 3G, og har ikke noget med Linux som sådan at gøre, Ubuntu er meget nemt at komme igang med !, og har selvfølgelig sin egen baggrund, som du kan skifte efter behov.
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2008 - 11:10 #10
Du kan evnt kigge lidt her.http://ubuntudanmark.dk/
Avatar billede cille2504 Nybegynder
14. juli 2009 - 14:56 #11
....