Avatar billede ronniej Nybegynder
26. november 2008 - 17:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Apache crash når jeg åbner phpmyadmin

Hey guys.

Jeg har et problem med at apache crashes når jeg logger ind til phpmyadmin. Jeg kan vælge at trykke debug eller dont send report, og det lader mig komme ind til siden, igår gjorde den dog ikke.

Jeg hentede alt software igår fra de officielle sider, men lister dem lige:

Apache 2.2
PHP5
Mysql5
phpMyAdmin 3

Skal lige siges at den køre på en Windows XP Pro

Screenshot of error: http://www.rippie.dk/apachecrash.jpg

Jeg fulgte den her guide: http://www.visionmasterdesigns.com/2008/07/tutorial-installing-apache-php-5-mysql-5-phpmyadmin-windows-vista-xp/

Håber nogen kan være behjælpelig.

Ronnie
Avatar billede showsource Seniormester
27. november 2008 - 08:51 #1
Hvad står der i apache's error.log ? %apachedir%/logs/error.log
Avatar billede ronniej Nybegynder
27. november 2008 - 10:39 #2
[Thu Nov 27 09:35:48 2008] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: C:/wwwroot/favicon.ico
[Thu Nov 27 09:35:51 2008] [error] [client 127.0.0.1] File does not exist: C:/wwwroot/favicon.ico
[Thu Nov 27 09:36:08 2008] [notice] Parent: child process exited with status 3221225477 -- Restarting.
[Thu Nov 27 09:36:09 2008] [notice] Apache/2.2.10 (Win32) PHP/5.2.6 configured -- resuming normal operations
[Thu Nov 27 09:36:09 2008] [notice] Server built: Oct 10 2008 12:39:04
[Thu Nov 27 09:36:09 2008] [notice] Parent: Created child process 3160
[Thu Nov 27 09:36:10 2008] [notice] Child 3160: Child process is running
[Thu Nov 27 09:36:10 2008] [notice] Child 3160: Acquired the start mutex.
[Thu Nov 27 09:36:10 2008] [notice] Child 3160: Starting 64 worker threads.
[Thu Nov 27 09:36:10 2008] [notice] Child 3160: Starting thread to listen on port 80.

Forstår ikke hvorfor den leder efter en favicon.ico in c:\wwwroot. phpmyadmin mappe ligger under c:\wwwroot\pma
Avatar billede showsource Seniormester
27. november 2008 - 13:59 #3
F.eks. FF kikker altid efter et favicon.ico, som hvis man har det, skal ligge i roden af domain.

Jeg har hentet phpmyadmin "phpMyAdmin-3.1.0-rc1-all-languages.zip" og jeg har ingen problemer ?

Er det kun ved login den fejler ?
Og hvilken ver. af phpmyadmin bruger du ?
Avatar billede ronniej Nybegynder
27. november 2008 - 16:52 #4
Bruger 3.0.1.1

Har lige prøvet IE7 og den laver samme fejl.
Avatar billede showsource Seniormester
28. november 2008 - 11:27 #5
Prøv med en nyere ver. af phpmyadmin, hvis det kun er ved forsøg på login at den går ned

Hvis det ikke virker, kunne jeg godt tænke mig hvis du:
1. stopper apache
2. tømmer/sletter error.log fil
3. starter apache
4. Prøver at logge ind igen.
5. Ved crash, så kopier hele indholdet af error.log her ind
Avatar billede ronniej Nybegynder
28. november 2008 - 11:42 #6
Jeg fandt fejlen, det var i httpd.conf. da jeg konfigurede apache til php brugte jeg 2 forskellige guides, og havde dobbelt linjer af nogle ting. efter de blev slettet virker det bare.

Mange tak for din hjælp, hvis du vil smide et svar så jeg kan acceptere :)
Avatar billede showsource Seniormester
28. november 2008 - 11:53 #7
Ok, men smid et svar selv også, og tag de fleste point selv.
Du fandt jo selv ud af det :O)

Der er iøvrigt også denne:
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=1

En opdatering med nyeste ver. og billeder er på vej, men princippet er det stadig det samme.
Avatar billede ronniej Nybegynder
28. november 2008 - 12:04 #8
Tusinde tak, jeg vil tage et kig paa siden. der er faktisk en lille ting mere. naar jeg logger ind til phpmyadmin saa skriver den det her.

Your PHP MySQL library version 5.0.51a differs from your MySQL server version 5.1.30. This may cause unpredictable behavior.

Jeg fandt en libmysql i mit php dir og ogsaa en under mysql\bin dir. proevede at copier den fra mysql\bin mappe over i php mappen, det gik sgu ikke saa fik jeg apache error igen.

Ved du hvordan jeg fikser det ? saa faar du alle point, hvis ikke vil jeg oprette et nyt sporgsmaal.

Ronnie
Avatar billede showsource Seniormester
29. november 2008 - 13:15 #9
Hmm jeg er lidt blank her.
Måske du har fået "mixet" filer sammen ved at "rode rundt" ?

Prøv evt. at pakke php ud i et nyt dir, og få apache til at afvikle php fra det dir.
Og selvf. bruge den nye php.ini
Avatar billede ronniej Nybegynder
06. april 2009 - 20:30 #10
Lukket