Avatar billede christian Nybegynder
28. juni 2001 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

explorer fryser/stopper G4

Hej,

Jeg har en mac som er begyndt at fryse så snart man starter explorer 5.0 :-(
Jeg har prøvet at installere explorer 5.0 og 4.5 men det hjælper ikke
Den starter op med at vise firkanten med  logo og loader plugins osv. og så kommer den bare ikke vidre den tænker og tænker... altså den fryser ikke curseren...

Er der nogen der har en ide om hvad det kan være?
Da jeg har prøvet at slette mappen med programmet i og installere igen uden det hjælper, ligger der måske noget tilbage fra den første installation, er der nogen der ved om det kan passe?

Jeg arbejder ikke på mac\'en den bliver kun brugt til at teste web på... derfor har jeg ikke så meget forstand på mac

Mvh Christian
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2001 - 16:23 #1
bruger du systen 9.1 eller X ???
Avatar billede christian Nybegynder
28. juni 2001 - 16:27 #2
9.1
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2001 - 16:32 #3
Prøv at opdater til mrj2.2.4
Avatar billede christian Nybegynder
28. juni 2001 - 16:34 #4
hvad er mrj2.2.4 ?
og hvordan opdatere jeg?
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2001 - 16:34 #5
den hedder 2.2.5 nu og kan hentes på
http://www.info.apple.com/support/recent_downloads.html
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juni 2001 - 16:54 #6
Du skal ikke downloade noget fra Apple, det giver bare problemer med det nye styresystem 9.1.

Du skal i stedet for gå ind i æble menu> Kontrolpaneler>Softwareopdatering

/per
Avatar billede christian Nybegynder
28. juni 2001 - 17:03 #7
Jeg prøvede \"æble menu> Kontrolpaneler>Softwareopdatering\"

Men den siger at den ikke kan udføres fordi \"SoundLib\" ikke findes.

Skal jeg kører mrj.2.2.5 eller lade være?
Jeg kan se at det OS 9.0.4
Avatar billede hoejrup Nybegynder
28. juni 2001 - 21:24 #8
Hvis du har MacOS 9.0.4, så bør du opdatere gratis til MacOS 9.1:

http://www.xlr8yourmac.com/OS9/OS9_1_feedback.html

/per
Avatar billede repsej22 Nybegynder
26. juli 2001 - 13:59 #9
Har du prøvet at tildele Explorer noget mere hukommelse?
Eller at slette (flytte) Explorer mappen i Systemmappe/Indstillinger?
Hvis ovenstående ikke virker, ville jeg nu ikke være så nervøs for at prøve at opdatere mrj på dit nuværende 9.0.4.