Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. november 2008 - 13:06 Der er 8 kommentarer

Hvordan beskytter jeg en fil mod at kunne hentes i en url?

Hejsa,

jeg har nogle filer som jeg godt vil have at man skal kunne få adgang til via mit website's .ASP program, men IKKE direkte ved at en bruger skriver navnet direkte i URL'en / adressefeltet i sin browser!

Kan det lade sig gøre? Og hvordan?
Avatar billede locke Nybegynder
20. november 2008 - 13:16 #1
Et par måder

siteroot
  wwwroot
  hemmeligmappe

eller

siteroot
  wwwroot
    hemmeligmappe
    tom mappe

og så laver du et virtual directory, som også hedder hemmeligmappe, og lader den pege på tom mappe.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. november 2008 - 13:29 #2
hejsa, tak for hurtigt svar.. kan du uddybe lidt, specielt eksempel 2?

Og hvad hvis folk kender navnet på mappen, kan man så stadig skrive den i url'en?
Og hvis, er der så andre metoder?
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 13:32 #3
<ole>

Du kan lægge filen udenfor webspace og lade en anden fil læse den skjulte fil med FileSystemObject - og outputte den til browseren

/mvh
</bole>
Avatar billede loopstudio Nybegynder
21. november 2008 - 08:33 #4
olebole.. Er det via noget stream? Og kan du konkretisere/eksemplificere det lidt tydeligere?
Det er mp3 filer som skal tilgås via m3u playlist fil.
Avatar billede loopstudio Nybegynder
10. december 2008 - 21:18 #5
Kunne nogen uddybe det med et lille eksempel?
Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. december 2008 - 21:38 #6
olebole:
Det dur jo ikke - parent paths kan ikke slås fra!
Eller rettere, man slår det fra, men man kan godt hente filen alligevel!
Også efter genstart af serveren!
Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. december 2008 - 21:39 #7
locke:
Kan du uddybe det der med "hemmelige" mapper og "virtual" mapper?
Avatar billede loopstudio Nybegynder
20. december 2008 - 21:40 #8
Og hvad er forskellen på siteroot, wwwroot og webspace?
Jeg kan gætte mig til de 2 første.. De er rimeligt sigende, men hvad er webspace så?