Avatar billede livse9 Nybegynder
20. november 2008 - 11:13 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvor mange gange optræder en værdi

Jeg har et stort regneark, med masser af data. Jeg har brug for at vide hvor mange gange forskellige data optræder - jeg ved ikke hvilke data det er.

Altså: I fx kolonne A har jeg en masse numre. Jeg ved ikke hvilke numre der er, men nogle optræder mere end 1 gang. Jeg har brug for at tælle hvor mange der optræder 1 gang, hvor mange to gange, tre gange osv, og til 10 gange, til sidst skal jeg vide hvor mange der optræder over ti gange. Hjælp :)
Avatar billede hmnjan Nybegynder
20. november 2008 - 12:45 #1
Jeg tror at det du søger kan findes her:
http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP030561181030.aspx
Avatar billede livse9 Nybegynder
20. november 2008 - 13:11 #2
Hmm, har prøvet med SUM(HVIS((AB2:AB1005<3)+(AB2:AB1005>1);1;0)) men får "1" for alle intervallerne, og det kan ikke passe. det skal være oppe ved ca 100.
Avatar billede livse9 Nybegynder
20. november 2008 - 13:21 #3
Hov, det var det forkerte sted jeg fik sakrevet!

Kan du forklare mere hvad jeg skal? Jeg synes ikke jeg bliver klogere af at kigge på det du henviser til.. Så vidt jeg kan se skal jeg enten vide hvad jeg vil tælle, eller den tæller kun unikke. Mit problem er netop at jeg ikke ved hvilke værdier jeg kigger efter.

Jeg skal bruge en funktion der kan fortælle mig hvor mange værdier der optræder en gang, hvormange to gange osv
Avatar billede livse9 Nybegynder
20. november 2008 - 14:02 #4
Hm sætter lige flere point på..
Avatar billede zxa Nybegynder
21. november 2008 - 14:31 #5
Er det denne formel du søger
den skal bare indsættet i b1 og så trækkes der ned af
=TÆL.HVIS($A$1:$A$14;A1)