Avatar billede jorgetu Nybegynder
28. juni 2001 - 13:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Check for (data)ændringer.

Er helt grøn på XML, og måske er dette skudt helt forbi.

Kan man via DOM eller SAX sammenligne to xmlfiler og få en liste over forskelle.

Jeg skal bruge det i forbindelse med udsending af formular til bruger som så tilføjer/ændre oplysninger. Jeg vil gerne kunne lave det generelt, da det er mange forskellige formularer jeg skal håndtere.

Optimalt skulle checket resulterer i en Nodelist med ændrede Nodes.

Pft.
Tue Jørgensen
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
28. juni 2001 - 14:01 #1
Ja, i JavaScript som hente begge xmlfiler alla

var xmlfil1=new ActiveXObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xmlfil1.async=\"false\"
xmlfil1.load(\"a.xml\")
xmlA=xmlfil1.documentElement

var xmlfil2=new ActiveXObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
xmlfil2.async=\"false\"
xmlfil2.load(\"b.xml\")
xmlB=xmlfil2.documentElement

så kan du sammenligne nodernes indhold, som du kan læse sådan :

xmlA.childNodes(2).childNodes.item(3).text
xmlB.childNodes(2).childNodes.item(3).text

Du kan på www.w3schools.com finde xml-toturials, som går mere i dybden.

Håber det hjalp lidt :-)
Avatar billede tobias_cool Nybegynder
29. december 2001 - 23:12 #2
hvis du håber på at se direkte ændringer så skal jeg også se stukturen ved godt det er et gammelt spm men jeg satser på at blive nr. ! et eller andet sted