Avatar billede hmnjan Nybegynder
19. november 2008 - 12:14 Der er 5 kommentarer

Kan man finde email adresse udfra et online skema?

Når man på visse hjemmesider har mulighed for at udfylde et kontaktskema er det så muligt at finde den adresse som skemaet bliver sendt til?

Hvis ja: Hvordan?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. november 2008 - 12:23 #1
Nej. Det ville være dumt. Det er slet ikke sikkert det bliver sendt som email - måske bare lagt i en database. Men hvis det emailes, står mailadressen sikkert kun på serveren - andet ville være lidt tumpet.
Avatar billede hmnjan Nybegynder
19. november 2008 - 12:51 #2
Øv.. jamen så er der vel ikke andet at gøre end at udfylde den lorte formular..

Tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2008 - 14:40 #3
Jeg forstår godt hmnjans irritation.  En "normal" email kan man da formatere, som  man vil, så den kan læses og forstås.  Desuden har man en kopi af, hvad man har sendt, og det får man næsten aldrig fra sådan et kontaktskema.

Christian
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 09:52 #4
<ole>

Det er faktisk ikke en særlig god idé at formatere teksten i en e-mail. Rigtig mange kan/vil ikke modtage HTML-formaterede e-mails, så de for en e-amil sovset ind i HTML-kode ... langtfra optimalt  ;o)

Desuden er det, som Erik anfører, ret tumpet at skrive sin e-mail i et web-dokument. Så sætter man i hvertfald selv vand over til spam-laviner.

Desværre er det langt det fornuftigste at lave en mail-formular - og lade brugeren selv om at tage en kopi - eller som mange gør: Lade afsenderen opgive sin e-mail-adresse og sende en kopi til vedkommende

/mvh
</bole>
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2008 - 13:36 #5
Jeg "sovser" ikke ting ind i HTML-koder.  Men jeg vil gerne kunne starte en ny linie eller et nyt afsnit når det passer mig.  Jeg synes også, det fremmer forståelsen af en mail at kunne anvende fed skrift, understregning osv osv.

Christian