Avatar billede mksamegro Nybegynder
18. november 2008 - 11:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Installation af Vista

En af mine laptops var egentlig indstalleret med Vista men jeg skiftede til XP. Desværre fik jeg lagt to kopier af XP ind i den forbindelse.

Samtidig endte HD med at være partitioneret i C og D oh ingen af dem kan slettes i drevhåndteringen.

Vista Home siger at den ikke kan opdatere XP men at der er tale om en ny indstallation.

Det er i og for sig ok hvis det betyder det at Vista laver en hel ny formatering af HD med nye partitioner og hvor alt det gamle rod er slettet.

Gør den det?
18. november 2008 - 12:40 #1
... hvis DU under instalationen SLETTER alle partioner; så JA...

Men hvis du 'bare' bruger [ENTER][ENTER][ENTER][ENTER] uden at læse hvilke muligheder du har så ka' du få mere rod i det...
18. november 2008 - 12:41 #2
Avatar billede mksamegro Nybegynder
18. november 2008 - 12:56 #3
Hej Larry

Den er vist hjemme. Det tror jeg godt jeg kan finde ud af. Jeg kan jo bare slette D og indstallere på C.

Så køre vi. Points på vej
Avatar billede mksamegro Nybegynder
18. november 2008 - 12:59 #4
Avatar billede mksamegro Nybegynder
18. november 2008 - 13:00 #5
Hvordan er det nu man giver points ?
Avatar billede jokkejensen Novice
18. november 2008 - 14:35 #6
:) - karise skal lige ligge et svar.

/J
18. november 2008 - 20:56 #7
Ping...
(Det var et [svar]..)
Avatar billede mksamegro Nybegynder
19. november 2008 - 08:53 #8
Ja det kan måske godt være det var et svar. Lad os sige det løste halvdelen af problemet. Jeg slab af med den dobbelte windows version ved at formatere D.

Men jeg kan ikke få lov til at udvidde C eller helt at slette partitionen D selvom den er tom.

Da jeg indstallerede Vista kunne jeg godt få lov at vælge hvilken partiotion jeg ville ligge det i men ikke at slette D som vist. Det kan selvfølgelig hænge sammen med at der på det tidspiunkt ly et styresystem i partitionen. Kan være det ville lykkedes med en genindstall.

Det er da værd at prøve. Om ikke andet kan jeg vel afbryde processen hvis ikkejeg kan få lov at vælge.
02. december 2008 - 21:02 #9
(Denne har jeg vist glemt/overset ? Hvad er status ?)
20. august 2010 - 23:56 #10
(Hvad endte denne ÅBNE tråd med ?)