Avatar billede c-holst Novice
17. november 2008 - 20:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

købe vare i USA

hvordan er det nu lige det er?

jeg har spottet mig 2 varer af 40 dollars(80 i alt + forsendelse. Vildt billigt i forhold til i danmark, hvor disse, vil beløbe sig til en rund tudse.

men hvor meget er det nu jeg skal lægge oveni til told og moms.

skær det gerne ud i pap eller link til noget jeg kan forstå.
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2008 - 20:18 #1
25% af totalbeløbet (incl. forsendelse).
Avatar billede dragonknight Juniormester
17. november 2008 - 20:19 #2
Dog har de en petitesse grænse, men min fornemmelse er at den variere meget, afhængig af hvem hos skat der har fortoldningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2008 - 20:30 #3
(varens pris + transport til EU graense) * (1 + import moms + vare specifik told hvis saadan findes) + resten af transport + gebyr for opkraevning af moms
Avatar billede arne_v Ekspert
17. november 2008 - 20:33 #4
transport kan du forhaabentligt se paa saelgers web side
regn konservativt med hele transporten som transport til EU graense
import moms er 25%
vare specifik told findes paa enkelte varer
PostDanmark tager et begyr i stoerrelsesordenen 100 kr. for at kradse pengene ind for told og skat
Avatar billede caz1986 Nybegynder
21. november 2008 - 14:14 #5
Ja det er virkelig røveri, jeg fik sendt noget hjem fra USA, det blev så snuppet af tolden, jeg skulle af med ultra meget i gebyr fra told fordi de skulle lave en lille lap papir.
Hvis man bare selv kunne gøre det så kunne man slippe for de penge ud af vinduet som de vil have for at skrive en seddel.
Avatar billede c-holst Novice
08. januar 2010 - 14:48 #6
lukker her. tak for input
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2010 - 15:10 #7
Og du mener lige at du selv skulle beholde point fordi ????
Avatar billede c-holst Novice
08. januar 2010 - 17:09 #8
Beklager mange gange, men var lige ved at ryde op i gamle tråde.

Kan se, at jeg stik mod egne og andres principper helt har glemt at komme med respons, og bede folk om at lægge et svar.

Skylder en til en anden gang. Må også se at blive lidt aktiv igen.