Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. november 2008 - 20:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Database query, hvordan?

JEg skal oprette en record fra en asp.net side i en MSSQL Database.

JEg kender overfladisk griviews, formviews osv. men er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gå til opgaven. Er det bedst at bruge de indbyggede views eller er det mere fleksibelt at skrive koden i C# ?

Nogle der har tutorials til bedre forståelse af dette? Eller andre forslag?
Avatar billede jetsetter Nybegynder
16. november 2008 - 21:49 #1
Et konkret problem som jeg har tomlet med i en del tid nu.

Hvordan overfører jeg ProfileID fra membership provideren til en variabel? For derefter at åbne en ny record i en anden tabel, som indeholder en række data, men altså også skal bruge profileID ??
Avatar billede jetsetter Nybegynder
17. november 2008 - 08:34 #2
Jeg fundet ud af at bruge gridviews og formviews.