Avatar billede sus_2807 Nybegynder
16. november 2008 - 09:09 Der er 5 kommentarer

Oprette et bogmærke

Jeg skal oprette et bogmærke, så jeg kan lave et hyperlink på en linie, så man kan springe til et bestemt sted i dokumentet, men "tilføj" knappen bliver ikke markeret, så jeg kan bruge den. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jkrons Professor
16. november 2008 - 10:22 #1
Det er lidt svært at svare på - da du jo ikke fortæller, hvad du gør :-)

Husker du at skrive et bogmærkenavn fx.?
Avatar billede sus_2807 Nybegynder
16. november 2008 - 16:51 #2
Ja.
Det er også ligemeget om bullit er i navn eller placering.
Jeg tror, det har noget at gøre med, at jeg ændrede typografien i linien, hvorved det allerede oprettede bogmærke blev slettet. Det er ikke mig, der har lavet dokumentet. Jeg skal bare "rette det til". Jeg har prøvet at "lave typografien tilbage" til det oprindelige, men uden held.

Jeg markerer sætningen/ordet, der skal være bogmærke, vælger indsæt bogmærke. Når jeg taster navnet for bogmærket (sætningen/ordet) forsvinder "tilføj" "slet" og "gå til"(bliver grå). Og der er "vip" i "skjulte bogmærker"
Jeg har prøvet samme fremgangsmåde i et til lejligheden oprettet dokument og der virker det......???????
Avatar billede jkrons Professor
16. november 2008 - 22:08 #3
En ændret typografi skulle vel ikke slette bogmærket - mesd mindre selvfølgelig bogmærket var en del af typografien?

Men det synes jeg ikke helt forklarer, hvorfor du ikke kan indsætte det igen. Har du prøvetat vise bogmærker, og se om der er noget "underligt" der?
Avatar billede sus_2807 Nybegynder
18. november 2008 - 18:12 #4
Jeg har opdaget, at word dokumentet er blevet konverteret til Word fra et gammelt tekstbehandlingsprogram via DSI, så det er ikke underligt, at dokumentet ikke opfører sig som det skal. Jeg har fundet en vej udenom problemet via en "fusker" :-). Men tak for hjælpen.
Avatar billede jkrons Professor
18. november 2008 - 18:15 #5
Godt at du fik det til at virke.