Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. november 2008 - 23:41 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

vurdering af Pimpmyarto

Hej, :)
hva' syns i om siden?

http://piimpmyartoo.tii.dk/
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
15. november 2008 - 23:46 #1
Når vi nu er i gang, hvordan laver man så en online html editor?
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2008 - 23:58 #2
I Firefox er teksten på forsiden så godt som ulæselig - simpelt hen fordi det er for småt.

Jeg kan godt lide farverne og det dejligt simple layout.

Hvorfor hedder URL'en: http://www.piimpmyartoo.tii.dk/
med to i'er og to o'er, når det ikke er Jeres navn, som det står i overskriften på siden?

  // Steeven
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 00:11 #3
steeven > har også tænkt på, at skifte det.
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 00:28 #4
At lave sin egen online html editor er nok lige for stor en mundfuld. Men prøv at se på Tiny MCE eller FCK Editor. Dem er der mange, der bruger.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 01:10 #5
Så, nu er forsiden læselig igen. :)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 01:13 #6
w13 > kan ikke helt finde ud af, at stille filerne rigtigt op.

Ps. det gælder både for "Tiny MCE" & "FCKeditor"
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 01:26 #7
Stille filerne rigtigt op?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 01:45 #8
alså, installere editoren, opsætte den til ftp, osv.
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 11:36 #9
Jeg er ikke sikker på, hvad du mener, skal opsættes til FTP. Man lægger bare filerne, man downloader, ud i en mappe.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 19:25 #10
Men fx. hvad for en fil skal man bruge for at starte den?
det står der ikke noget om.
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 19:43 #11
Starte den?

Er der ikke nogle templates/skabeloner i de filer, du har downloadet?
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 19:54 #12
de duer ikke :´(

Alså nar man har uploaded det til ftp hva skal så linke til?

Ved godt at du ikke lige ved pt. hva' filen heder :)
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 19:58 #13
Nej, så jeg kan desværre ikke rigtig sige mere om det. =)

Men på den side, du har downloadet det på, skal der også være en FAQ, der fortæller om hvordan man bruger det.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2008 - 20:03 #14
Du kan se her: http://tinymce.moxiecode.com/examples/full.php
Vælg "View Source", og kopier teksten derind hvor du vil have det.
Desuden findes en dokumentation her: http://wiki.moxiecode.com/index.php/TinyMCE:Index
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 20:55 #15
men hvorfor gør den så sådan her --> http://piimpmyartoo.tii.dk/tinymce/
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 20:58 #16
Åbn din side i FireFox, vælg Funktioner, vælg Fejlkonsol. Her står "TinyMCE not defined". Prøv at se i din kode:

<script type="text/javascript" src="<your installation path>/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>

<your installation path> skal erstattes, så der står den korrekte sti til tiny_mce.js-filen på din server. ;)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:11 #17
Den står rigtigt nu, men den gør stadig det samme.
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2008 - 21:13 #18
Det er ikke rettet. Der står stadig
<script type="text/javascript" src="<your installation path>/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:19 #19
nej der gør ej, husk at opdatere siden. ;)
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 21:20 #20
Jeg vil give kaloer ret. =) Jeg kan heller ikke se rettelsen uanset, hvad jeg gør.
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:22 #21
men stien passer da prøv selv at se: http://piimpmyartoo.tii.dk/tinymce/tiny_mce.js
Avatar billede Slettet bruger
16. november 2008 - 21:23 #22
Prøv at gå ind på din side.
Højreklik -> Vælg kilde
Øverst står der stadig
<script type="text/javascript" src="<your installation path>/tiny_mce/tiny_mce.js"></script>
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:28 #23
no der står i min ie:
<script type="text/javascript" src="<your installation path>/tinymce/tiny_mce.js"></script>

men prøver lige at lave det hele om igen
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:29 #24
(F5)
Avatar billede w13 Novice
16. november 2008 - 21:42 #25
Det står der stadig. =)
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
16. november 2008 - 21:57 #26
Så nu virker det --> http://piimpmyartoo.tii.dk/tinymce/examples/skins.html, jeg skal bare lige ha' gojrt sådan så nr. 2 kun er der
Avatar billede ohhelpme Nybegynder
23. november 2008 - 19:59 #27
ryder op ;)
Avatar billede Slettet bruger
23. november 2008 - 20:05 #28
Det var så lidt ;)

  // Steeven