Avatar billede jhjorsal Mester
14. november 2008 - 16:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Synology DS207+ opsætning

Jeg har købt en Synology DS207+ en fiks lille sag, der kan meget. Jeg har selv 2 stk sata HD på hver 500Gb, den ene er fyldt med data, dvs. jeg må starte med at installere den tomme, flytte dataene, og installere nummer 2, jeg vil gerne have dem installeret i Raid 0 så de fremstår som 1 HD. hvordan gør jeg, jeg syntes ikke det er så enkelt som det fremgår af manualen. Den der public mappe som de skriver om automatisk bliver genereret, kommer aldrig frem hos mig, og hvad bagefter, hvad gør jeg for at se drevet under "Denne Computer"
Avatar billede jhjorsal Mester
23. november 2008 - 08:45 #1
Er der så nogen der ved hvordan man får adgang til den hjælp de omtaler i det webbaseret admin system
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. november 2008 - 19:12 #2
Du kan ikke oprette en diskenhed uden at nulstille de data der ligger på disken! Det du gerne vil lave er hvad vi kalder JBOD (just a bunch of disks) eller striping og det kræver at du har de 2 diske klar idet Synology'en skal lave sit raid-sæt

/snabeljan
Avatar billede snabeljan Nybegynder
28. november 2008 - 19:13 #3
så kort og godt er du nødt til at 'mellemlande' dine data et eller andet sted inden du laver dit raid!

Lån en kammerats usb-disk eller lignende ;)
Avatar billede jhjorsal Mester
29. november 2008 - 10:28 #4
Super tak for hjælpen lig et svar, du skulle ikke tilfældigvis vide hvordan man finder noget mere hjælp? de omtaler hjælp i UI men jeg kan ikke finde den
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. januar 2009 - 10:05 #5
Har du fundet hjælpen i UI? Jeg synes godt nok ikke rigtig den er meget bevendt, men synology's forum er ret godt - der er gode svar at få og lede efter :)

/snabeljan
Avatar billede jhjorsal Mester
11. januar 2009 - 15:27 #6
Ja jeg har fundet UI hjælpen, og har også brugt forum'et. Takker for hjælpen
Avatar billede snabeljan Nybegynder
11. januar 2009 - 20:52 #7
velbekomme :)