Avatar billede doctor6000 Nybegynder
13. november 2008 - 17:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Bundkort til Q6600 + Q9450, Hvilke

Hej Eksperter.
Efter store problemer med Asus MOBO og 45nM Quad processorer, er jeg kommet deritl hvor bundkortene på disse 2 maskiner skal skiftes. Har kørt med beta bios på maskinene meget længe. Alle nyeste bios forsøg ligger maskinerne døde eller sorte.....

Kan i anbefale noget til nedenstående systemer som vil fungerer.
Nogle der har erfaringer med systemer med de pågældende processorer?
Eventuelt INTELL chipset ?
Har følgende maskiner

Asus P5NT-WS 680I SLI LT
Quadcore Q6600 2,4Gh
Asus GF8800GTS 684Mb
Corsair XMS2 2 x 1 GB PC6400(er på asus ram vendor liste til mobo)

Asus P5N-T Deluxe 780I SLI
Quadcore Q9450 2,6Gh
ASUS ENGTX260/HTDP(896 MB)
Kingston HyperX 4 x 1 GB (er på asus ram vendor liste til mobo)
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. november 2008 - 22:35 #1
Quadcore Q6600 2,4Gh har jeg for nyeligt anvendt i asus bundkort med Intel chipset X38, X48, P35 og P45 uden problemer.

Yorkfield har jeg endnu ikke anvendt.

Det er dog min erfaring, at hvis den står på http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=en-us ud for bundkortet, og det har rette BIOS, så er der ikke problemer med Intel Chipset.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 11:02 #2
Ej jeg er færdig med Asus for en tid.
Har haft de 2 bundkort der absolut intet kunne med 45nM Quadcore
Udoverdette har jeg samlet 4 andre maskiner med Quad og asus P5 serie bundkort. Alle har vold mega problemer. Ja og så en asus EEE 900 som også fejler, her er det dog SSD disken der er stået af efter 2 mdr. Tror asus har major prob....

Har skiftet til GA-EP45-DS3P, men kan ike få lov til at formaterer HD under installation af XP
Det er SATA2 disk der sidder på. Kan dog få lov at lave quick format.

Har 2 maskiner der opfører sig på nøjagtig samme måde med dette bundkort (2 stk.) Bios er opdateret til nyeste. Har forsøgt 2 tidligere versioner af bios.

Maskinerne har forskellig ram, processor og gfx.

Begge diske er testet på et andet system, de fejler intet...

Er der noget jeg har overset ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 11:05 #3
dog vil jeg sige at maskinerne ikke låser som asus P5 kortene gør med nyeste Bios rev og ja intet kan gøres, udover at sætte en "ikke Quad core i og så smide en beta bios på"

Der må være andre der sidder med lignende problemer
Avatar billede dragonknight Juniormester
18. november 2008 - 11:25 #4
Som sagt, så har jeg aldrig haft problemer med Intel chipset.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
18. november 2008 - 12:31 #5
helt iorden, der har også været Nvidia chipset på de kort jeg har prøvet. er nu kommet igang med Intell P45
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
27. november 2011 - 07:30 #6
lukker gammelt