Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 10:15 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan du lave et Simpelt FTP upload program?

Jeg skal bruget MEGET simpelt FTP upload program, kan du lave det?

Det eneste det skal gøre er at tage backup af 3 filer (txt og sys filer) hver gang programmet køres.

Det skal blot være et .exe program man klikker på, og så uploader den 3 filer til min FTP server.

THATS ALL

Den må gerne hente navnet og stien på filerne samt FTP adresse og koder fra en .txt fil så jeg kan ændre i dette.
Avatar billede sherlock Nybegynder
12. november 2008 - 10:56 #1
Avatar billede kroning Nybegynder
12. november 2008 - 13:28 #2
Det er lavet, hent den her:
www.kroning.dk/SimpelFTP.zip
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 21:06 #3
kroning -> det ser super flot ud, og præcis hvad jeg ønsker, men den uploader kun fil 1, men den skriver at alle er uploadet?
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 21:10 #4
UNDSKYLD - min fejl. det virker fint.

Men kan det laves så den upaler filerne  og tilføjer dato i filnavnet? eller opretter en mappe med dd. når den uploader?
Det skal bruges som backup og det ville være fint hvis den gemte tidligere versioner også :-)
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 21:54 #5
Hmm jeg testede lige igen, og kom til at tænke på om det er simpelt at lave den så den skriver: uploader nu : (filnavn) og så måske lave 10%, 20% osv?
Det er ikke livsvigtigt, men hvis det er simpelt ville det pynte på det:-)
Jeg opdagede lige at den ene .sys fil fylder 14 mb, så det tager lidt tid at uploade den og nu står den bare med hvid skærm.
Avatar billede kroning Nybegynder
12. november 2008 - 23:24 #6
Det du nævner kan let laves, men jeg får først kikket på det i morgen aften. Går i seng nu, skal tideligt op :-)
Hvad vil du helst have, ny dato mappe, eller dato i filnavne?
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 23:31 #7
Hmm - undermapper vil nok være at foretrække, de skal blot hedde dd. fx. 2008_10_29 eller lign.
Avatar billede digitalmann Nybegynder
12. november 2008 - 23:46 #8
Kan jeg forresten vælge at uploade mere end 3 filer? Jeg har forsøgt med 4, og den går død ved den sidste, og det er faktisk en mini fil på kun 1 kb ?
Avatar billede kroning Nybegynder
13. november 2008 - 17:51 #9
Så er det ordnet:
En mappe oprettes med formatet 2008_10_29
Procent af upload vises
Programmet "fryser" ikke ved større upload
Der er ingen grænse for antallet af filer, de skal blot adskilles med en ; og stå på samme linie.
Jeg har kun zippet EXE filen så gem din TXT fil med koder.
Avatar billede kroning Nybegynder
13. november 2008 - 17:57 #10
Nå jeg glemte at zippe koden med men den skulle være der nu, dog stadig uden txt filen med koder.
Avatar billede kroning Nybegynder
13. november 2008 - 17:59 #11
Hvis nogen vil kikke i koden så benytter jeg nyeste version af Indy 10.2.3
Avatar billede digitalmann Nybegynder
13. november 2008 - 22:04 #12
Det ser bare SUPER ud, det er præcis som jeg ønskede det :-)
GENIALT
Svar og modtag velfortjente point.

Jeg har dog forsøgt at hente Indy 10.2.3 og fandt denne adresse til en auto installation, men linket virker ikke :-( Har du en adresse der virker, helst til en autoinstall ?
Jeg bruger Delphi7 så det skal helst passe dertil.
Avatar billede kroning Nybegynder
13. november 2008 - 22:26 #13
Der findes kun den manuelle metode hvis det skal være nyeste version. Den auto version som henvises til på Indy´s side en en gammel version som ikke vil virke.

Jeg bruger også Delphi 7

Vejledning til install ses her:
http://www.indyproject.org/Sockets/Docs/Indy10Installation.EN.aspx

Nyeste version til Delphi 7 er her:
http://indy.fulgan.com/ZIP/indy10.zip
Avatar billede digitalmann Nybegynder
13. november 2008 - 22:38 #14
Pokkers - jeg får fejl når jeg vil installere dclIndyCoreX0.dpk

den skriver at den bruges i indy7 :-(

Kan dette fjernes, og hvordan?
Avatar billede digitalmann Nybegynder
13. november 2008 - 22:44 #15
sorry indy70

fejlen lyder:

cannot load package 'indysystem7' it contains unit "IdGlobal"which is also contained in package 'indy70'
Avatar billede kroning Nybegynder
14. november 2008 - 01:20 #16
Du skal nok fjerne alt det gamle Indy først
Avatar billede digitalmann Nybegynder
14. november 2008 - 14:11 #17
Undskyld min uvidenhed, men hvor og hvordan fjerner jeg den gamle version?
Avatar billede kroning Nybegynder
14. november 2008 - 15:23 #18
Jeg gætter på at du bruger den version som fulgte med Indy?
Nu er det en del år siden jeg fjernede den men det var vist lidt bøvlig:
Du skal først ind under Component > Install Packages og her Remove alle Indy pakker.
Derefter mener jeg at det bedste er at manuelt gå ind og slette alle indy filer, dvs. alle filer der hedder noget med bla. Id*.*, og det er muligt at jeg dengang også var nød til at gå ind i reg basen og fjerne en del Indy der inden min Delphi var helt Indy fri.
Avatar billede kroning Nybegynder
14. november 2008 - 15:24 #19
"Jeg gætter på at du bruger den version som fulgte med Indy?" Jeg mener:
Jeg gætter på at du bruger den version som fulgte med Delphi 7
Avatar billede digitalmann Nybegynder
17. november 2008 - 23:07 #20
Øv - nu troede jeg lige at jeg havde den, jeg har installeret Indy 10 :-(

Jeg får denne fejl når jeg prøver at "run"'e programmet :-(
[Fatal Error] SimpelFTPUnit.pas(8): File not found: 'IdExplicitTLSClientServerBase.dcu'

Hvad betyder det?
Avatar billede digitalmann Nybegynder
18. november 2008 - 00:16 #21
Jeg fandt filen i indy10 mappen og kopierede den ind i imports mappen, og kom nu til en ny fejl:
[Fatal Error] SimpelFTPUnit.pas(8): Unit IdCommandHandlers was compiled with a different version of IdComponent.TIdComponent

Hvad betyder det, og hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede kroning Nybegynder
18. november 2008 - 09:24 #22
I min delphi skrev jeg 3 mapper ind under Environment Options > Library path:
C:\BorlandD7\indy10\Lib\Core;C:\BorlandD7\indy10\Lib\Protocols;C:\BorlandD7\indy10\Lib\System

Mht. fejl 2 så lyder det som om du ikke har fået fjernet alt gammelt Indy.