Avatar billede seeq Nybegynder
10. november 2008 - 18:32 Der er 2 kommentarer

IIS sikkerhed

Hej Eksperter :o)

Jeg håbede på, at der var en venlig sjæl herinde, der kunne hjælpe mig.

Jeg sidder og leger med en IIS, og har oprettet 2 websteder..
og mine bibliotekerne ligger på mit D drev, ikke system drevet.

Men hvordan begrænser man, så det ikke er muligt, at oprette eller se undermapper, via serverkoden? altså så hjemmesidens biblitek, bliver dens rodbibliotek.

Lige nu er det sådan at jeg kan lave filer på mit C drev.. og det er jo ikke sikkert..
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. november 2008 - 06:17 #1
Opret en ny bruger, sæt denne konto til at være gæst konto.
Ændre sikkerheden således han ikke har adgang til andet end hans webside.
Ændre IIS så hans webside kører med denne bruger.

Det var den meget korte udgave. :)
Avatar billede seeq Nybegynder
11. november 2008 - 06:56 #2
Det kan jeg ikke få til at virke...
Men hvis jeg vil udskrive roden af mit side, med denne kode

Response.Write(System.Environment.CurrentDirectory);

så får jeg c:\windows\system32\inetsrv  og vil gerne have D:\shares\Web Sites\minside.dk

Hvordan kan man gøre det, ved at ændre på ISS'en ? Så brugeren slet ikke har adgang til andre steder end lige D:\shares\Web Sites\minside.dk og undermapperne