Avatar billede trav4u2 Novice
10. november 2008 - 13:41 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til genkendelse af skrifttype

Er der nogen der kan fortælle mig hvad denne skrifttype hedder:
http://atheart.dk/tea.jpg

De bølgede linjer på top og sider er formentlig et resultat af en dårlig scanning.

Det helt karakteristiske for typen er de ”fødder” man kan se på A’et øverst og nederst tv., på T’et øverst th. og på E’et nederst tv. (Og muligvis også på de vandrette streger)
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 14:00 #1
<ole>

Udfra et billede i dén kvalitet, kan svaret være næsten være, hvad somhelst  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede stone Forsker
10. november 2008 - 14:27 #2
umiddelbart ligner det fonten "TEAR"
Avatar billede trav4u2 Novice
10. november 2008 - 15:00 #3
Tja, det er hvad jeg har at arbejde med!
Men stones joke om ”TEAR” bringer mig ligesom ikke rigtig videre.
Avatar billede stone Forsker
10. november 2008 - 15:19 #4
øh...??? jeg jokede ikke, prøv at google den font og du vil se det ikke er en joke!
Avatar billede trav4u2 Novice
10. november 2008 - 16:20 #5
Stone >> De eneste Tear-font jeg kan finde ser sådan her ud
http://www.urbanfonts.com/fonts/Tear.htm

Men du tænker måske på at TEAR’s ”hakkede” linjer er blevet til bølger ved scanningen, mens det jeg mente var, at der skulle ses helt bort fra bølgerne.

Fontens sider, top og bund er stort set lige med en fin afrunding til de omtalte fødder.

Jeg gik ud fra at det var en joke over billedkvaliteten, og beklager at det ikke var forklaret ordentligt ;)
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 16:28 #6
Det er lidt som at kikke på en klump smeltet jern og så fortælle, hvilket bilmærke og årgang, der var tale om før omsmeltningen. Skal det ligne billedet kan du trashe næsten en hvilken somhelst fed grotesk og få det til at ligne i rimelig grad. Skal det være pænere end billedet, må du vel kunne finde et pænere billede, det er realistisk at bestemme noget udfra  =)
Avatar billede trav4u2 Novice
10. november 2008 - 21:57 #7
Tak for jeres feedback.
Jeg lukker ;)