Avatar billede kentn Nybegynder
05. november 2008 - 20:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

2 navne servere

Hej,

Jeg har 2 dns servere som jeg gerne vil have til at kører master og slave.

De står med hver sin WAN IP.

Er der nogle der kan hjælpe mig eller finde en god guide til dette.

Jeg kan bruge guide til MS eller BIND servere
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
05. november 2008 - 21:03 #1
Avatar billede morpheus Nybegynder
10. november 2008 - 01:43 #2
Har du fået løst opgaven?
Avatar billede kentn Nybegynder
10. november 2008 - 07:45 #3
Ja og nej.

Jeg prøvede med BIND. men er nu gået tilbage til MS DNS. Det eneste jeg ikke har fået løst er hvordan den automatisk kopiere zonerne fra ns1 til ns2 serveren. Ved ikke om den kan selv ? Lige nu opretter jeg dem manuelt på serverne.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2008 - 09:01 #4
Den kan ikke gøre det automatisk, med mindre de er i samme ad. altså active directory.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2008 - 09:02 #5
(Altså ms dns)
Avatar billede kentn Nybegynder
10. november 2008 - 09:23 #6
Jeg kører ns1 på en Plesk server. ved i om den kan køre som active directory
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
10. november 2008 - 09:46 #7
nej desværre.
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. november 2008 - 07:12 #8
Smid mig en mail på dni at qubix.dk - så tror jeg vi kan finde en løsning sammen
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. november 2008 - 07:43 #9
morpheus, husk at smid det i fandt ud af sammen herinde også.
Avatar billede morpheus Nybegynder
11. november 2008 - 23:59 #10
Det må jo være kentn's bord...