Avatar billede c-lund Nybegynder
05. november 2008 - 12:20 Der er 1 kommentar

ASP og Excel

Hej

Jeg har lige et spørgsmål vedr. indsætning af data i et excel ark ved brug af ASP.

Jeg har følgende kode og det virker i sig selv fint nok. Problemet er, at feltet "Kommentar" indeholde meget tekst, hvor der også er linieskift i. Når jeg åbner excel filen efter der er blevet skrevet til den, lægger den hvert nyt afsnit i en ny celle. Hvordan laver man et <br> som excel filen kan forstå. Sådan så hele teksten med linieskift bliver inde i en celle?

    If Not rs.EOF Then
        Dim FSO, act
        Set FSO = Createobject("scripting.filesystemobject")
        Set act = Fso.CreateTextfile(FilePath,true)

        act.WriteLine "<html xmlns:x=""urn:schemas-microsoft-com:office:excel"">"
        act.WriteLine "<head>"
        act.WriteLine "<!--[if gte mso 9]><xml>"
        act.WriteLine "<x:ExcelWorkbook>"
        act.WriteLine "<x:ExcelWorksheets>"
        act.WriteLine "<x:ExcelWorksheet>"
        act.WriteLine "<x:Name>Beregner emner</x:Name>"
        act.WriteLine "<x:WorksheetOptions>"
        act.WriteLine "<x:Print>"
        act.WriteLine "<x:ValidPrinterInfo/>"
        act.WriteLine "</x:Print>"
        act.WriteLine "</x:WorksheetOptions>"
        act.WriteLine "</x:ExcelWorksheet>"
        act.WriteLine "</x:ExcelWorksheets>"
        act.WriteLine "</x:ExcelWorkbook>"
        act.WriteLine "</xml>"
        act.WriteLine "<![endif]--> "
        act.WriteLine "</head>"
        act.WriteLine "<body>"

        Act.Writeline "<table border=1>"
        Act.Writeline "<Tr>"

            Act.Writeline "<Td><b>Kommentarer</b></td>"
            Act.Writeline "<Td><b>Kilde til kundeemne</b></td>"
            Act.Writeline "<Td><b>Oprettelsestidspunkt</b></td>"
            Act.Writeline "<Td><b>Dato for henvendelse</b></td>"

        Act.Writeline "</Tr>"

        Do while not rs.EOF
            Act.Writeline "<Tr>"

                Act.Writeline "<Td height=""25"" valign=""top"">" & Kommentar & "</td>"
                Act.Writeline "<Td height=""25"" valign=""top"">" & rs("KundeEmne") & "</td>"
                Act.Writeline "<Td height=""25"" valign=""top"">" & Tidspunkt & "</td>"
                Act.Writeline "<Td height=""25"" valign=""top"">" & Dato & "</td>"

            Act.Writeline "</Tr>"
            Rs.Movenext
        Loop
        Act.Writeline "</Table>"
        act.WriteLine "</body>"
        act.WriteLine "</html>"
    End if

    Act.close
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. november 2008 - 15:27 #1
Så vid jeg husker skal du bruge et særligt excel modul til at eksporterer data til excel på en måde så det forstås glidende