Avatar billede hinding Nybegynder
04. november 2008 - 11:52 Der er 2 kommentarer

Flytning af shopsystem uden at mise seo værdi, kan man det?

Vi har netop overtaget www.gummihat.dk som er lavet i et Scancommer system.

Det koster 399 om måneden hos Scancommerce at have siden hvilket er lige i overkanten syntes vi. Det største problem er dog at siden ikke vises som den burde når man bruger Mac eller safari. Der vises fx en hel masse sorte prikker udfra menuen når man bruger mac eller fire fox.

Scancommerce kan imidleridigt ikke gøre noget ved dette problem da den er bygget udfra Internet Explorer.

Mit spørgsmål er således om man kan flytte siden over i et andet system uden at miste den meget gode SEO + 1 pladsen den har på google på ordet kondomer, som er rimelig vitalt for salget?
Avatar billede jvjensen Nybegynder
12. november 2008 - 20:44 #1
Det med de små sorte prikker kan jeg også se... Og har windows og bruger firefox...

Kan også se der er nogle fejl i css`en.. den validere ikke som den skal. Der er faktisk RIGTIG mange fejl i css`en. I web developer tools, får jeg omkring 100 advarsler...
og det er ikke skide godt...

Tør ikke give et helt præsist svar, men tror, og jeg siger tror ikke det betyder noget for SEO
Avatar billede kongknabe Nybegynder
17. november 2008 - 09:07 #2
SEO er bundet op på domænet og ikke serveren, så hvis du bare beholder domænet er det fuldstændigt ligegyldigt hvilken server siden ligger på. Dog skal du være opmærksom på at koden på siden kan være afgørende for hvor højt man havner på google - men er den lavet ud fra IE6 kan det sikkert kun være en fordel at flytte shoppen til et nyt system :) (SEO optimering var ikke lige så almindeligt dengang man lavede hjemmesider med udgangspunkt i IE6 og et hurtigt kig på koden fortæller mig at der er rigelig plads til optimering).

Hvis du ønkser at benytte et nyt domæne kan du lave en 301 redirect fra det gamle domæne til det nye og på den måde "overføre" den gode google pagerank fra det gamle domæne til det nye :) (Så vidt jeg ved).