Avatar billede sorenmt84 Juniormester
03. november 2008 - 21:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Fullscreen i IE7

Jeg skal til en side der kun skal afvikles lokalt (asp) bruge et eller andet script så jeg kan åbne et vindue i fullscreen - helt fullscreen i IE7

<script type="text/javascript">
function fullScreen(URL) {
window.open(URL, '', 'fullscreen=yes,scrollbars=no,menubar=no');
}
        </script>

Jeg har dette script. ved at ændre lidt i Explores sikkerhedsindstillinger kan jeg få det så meget i fullscreen at jeg kun har titellinjen øverst - men den skal også væk... Det skal være som hvis du trykker f11 - men når musen føres op til toppen skal muligheden for at lukke vinduet ikke komme... Har tidligere lavet dette, nok i IE6 men kan ikke finde det script igen
Avatar billede kalp Novice
03. november 2008 - 22:14 #1
det virker også hos mig det der.. prøv i øvrigt at give dit vindue en titel.

Jeg får blot et fullscreen vindue.. i IE 7
Avatar billede dotnewbi Juniormester
04. november 2008 - 11:28 #2
hvorfor laver du det som en popup og ikke bare som en div, og så bare putter en iframe inde i div'en eller kalder siden hvis det er i intern side ind i div'en via ajax! så slipper du også for at din popup bliver blokeret af popup blokker og du har ikke nogle bar du skal slås med.
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
04. november 2008 - 11:49 #3
Har du et eksempel p[ dette dotnewbi
Avatar billede dotnewbi Juniormester
04. november 2008 - 13:27 #4
Ja selvfølgelig, den her under er med iframe:

<head>
<style>
#popup, #iframepopup{
display:none;
top:0px;
left:0px;
position:absolute;
width:100%;
height:100%;
}
</style>
<script type="text/javascript">
//funktion som fanger browser window's højde + bredde
var windowHeight ="";
var windowWidth = "";
function pageSize(){

            if (typeof(window.innerHeight) == 'number') {
                windowHeight = window.innerHeight;
            }
            else {
                if (document.documentElement && document.documentElement.clientHeight) {
                    windowHeight = document.documentElement.clientHeight;
                }
                else {
                    if (document.body && document.body.clientHeight) {
                        windowHeight = document.body.clientHeight;
                    }

            if (typeof(window.innerWidth) == 'number') {
                windowWidth = window.innerWidth;
            }
            else {
                if (document.documentElement && document.documentElement.clientWidth) {
                    windowWidth = document.documentElement.clientWidth;
                }
                else {
                    if (document.body && document.body.clientWidth) {
                        windowWidth = document.body.clientWidth;
                    }
        alert(windowWidth + " " + windowHeight);
}

function showbox(){
pageSize();
doc = document.getElementById('popup');
iframe = document.getElementById('iframepopup');
doc.style.height = windowHeight + "px";
doc.style.width = windowWidth + "px";
iframe.style.height = windowHeight + "px";
iframe.style.width = windowWidth + "px";
doc.style.display = "block";
iframe.style.display = "block";
iframe.src = "http://www.eksperten.dk";
}

</script>
</head>

<body>
<div id="popup"><iframe id="iframepopup" frameborder="0" ></iframe></div>
<a href="java script:showbox()">show</a>
</body>
Avatar billede dotnewbi Juniormester
04. november 2008 - 13:32 #5
hvis du vil bruge ajax (kan kun bruges hvis siden du henter er intern)

function view(url, containerid){

    var page_request = false
    if (window.XMLHttpRequest) // if Mozilla, Safari etc
    page_request = new XMLHttpRequest()
    else if (window.ActiveXObject){ // if IE
    try {
    page_request = new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP")
    }
    catch (e){
    try{
    page_request = new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP")
    }
    catch (e){}
    }
    else
    return false
    page_request.onreadystatechange=function(){
    loadpage(page_request, containerid)
    }
    page_request.open('GET', url, true)
    page_request.send(null)

}

function loadpage(page_request, containerid){
if (page_request.readyState == 4 && (page_request.status==200 || window.location.href.indexOf("http")==-1))
document.getElementById(containerid).innerHTML=page_request.responseText
persistclose = 0;
showbox();
}

kan du slette iframe + de javascript kald der er til den i showbox funktionen og kalde view functionen fra linket.
<a href="java script:view('popup','minside.html')">show</a>
<
Avatar billede dotnewbi Juniormester
04. november 2008 - 13:33 #6
Håber at du kan bruge det:)
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
05. november 2008 - 22:44 #7
Ajax giver mig denne fejl:
Ingen ting når jeg trykker, men fejl i statuslijen med henvisning til linje 43:
showbox();

iframe udgaven:
Giver et popup advarsel med teksten "1259 570" hvor jeg kan trykke ok - Når jeg trykker ok, lukker boxen og den side der skal åbne i fullscreeen winduet, men i samme vindue og ikke fullscreen :-(
Avatar billede olebole Juniormester
08. november 2008 - 19:46 #8
<ole>

Ajax er en teknik fra dette årtusinde, hvorfor man ikke bruger innerHTML i forbindelse med Ajax  =)

Dels har innerHTML aldrig været valid i nogen standard, men er et levn fra version 4-browserne, hvor der ikke var andre muligheder for at manipulere sidens elementer. Derudover er innerHTML helt utænkelig i forbindelse med XHTML.

Dels har innerHTML en del yderst uheldige bivirkninger, da den overskriver det dokument fragment, den bruges på.

Dels giver det ikke mening at misbruge serverens resourcer til at formatere da som HTML. Det kræver dramatisk mindre resourcer at formatere samme data som XML eller JSON - og i modsætning til serveren har brugerens PC kun én bruger og strutter af ubrugt RAM og CPU-kraft.

Vedr. brugen af innerHTML:
    http://www.dengodekode.dk/artikler/DOM/no_innerhtml.php

Her er en bedre opdateret wrapper for XMLHttpRequest objektet:
    http://www.dengodekode.dk/artikler/ajax/xmlhttprequest_wrapper.php

Kik også i tråden her, hvor jeg har vist et par eksempler med JSON:
    http://www.eksperten.dk/spm/817625

/mvh
</bole>
Avatar billede dotnewbi Juniormester
25. februar 2009 - 20:40 #9
hvor h... giver man point i det nye design !!
Avatar billede rose Nybegynder
24. marts 2009 - 10:21 #10
window.open(URL, '', 'fullscreen=yes,scrollbars=no,status=no,toolbar=no,resizable=no,location=no,menubar=no,left=0,top=0,')">
Avatar billede sorenmt84 Juniormester
08. oktober 2010 - 18:47 #11
Fandt aldrig en optimal løsning og tjah... nu er det en gammel sag