Avatar billede bas Forsker
03. november 2008 - 08:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 Ændre til dansk ordbog

Hej

Min Word 2007 er begyndt at bruge den engelske ordbog
- der står Engelsk (USA) i bunden af skærmen.

Hvordan er det nu lige jeg retter det, så den i stedet
bruger den danske ordbog og dermed danske stavekotrol?

Jeg har været inde under Word-indstillinger > Korrektur >
Brugerordbøger, men jeg ved ikke helt, om det er her jeg skal
gøre noget og hvad i så fald.

Jeg har også prøvet at vælge standardindstillingen til dansk, men
den skifter alligevel med det samme til engelsk (USA).

Det må da kunne rettes et sted?

På forhånd tak.

Mvh. Martin
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2008 - 08:27 #1
Marker først hele dokumentet. Klik på feltet i bunden af skærmen, hvor sproget står. Så åbnes en dialogboks, hvor du kan vælge et sprog.

Hvis du skriver et dokument med mange engelske ord i forhold til danske fx, så slår Word automatisk om til engelsk ordbog. Hvis du vil undgå dette, så fjern afkrydsningen i "Find sprog automatisk".
Avatar billede bas Forsker
03. november 2008 - 18:17 #2
Hej Steeven

Det ser ud til problemet er blevet løst vha.
det du skrev med først at markere hele dokumentet
og derefter vælge sprog.

Mange tak for det!

Jeg har også fjerne fluebenet ud for "Find sprog automatisk".

Post et svar for points.

Mvh. Martin
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2008 - 21:45 #3
Hej Martin.

Det var godt :)
Hvis du har "Find sprog automatisk" slået til, så vil ordbogen skifte automatisk, hvis den er sikker på, at nogle tekstbidder eller måske hele dokumentet er skrevet i et andet sprog end angivet. Det er egentlig smart, men man kan sagtens altid klare det manuelt.

Her er et svar. Tak for points.

  // Steeven
Avatar billede bas Forsker
04. januar 2009 - 13:06 #4
Mange tak.

Mvh. Martin
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2009 - 15:42 #5
Tak for point.

  // Steeven