Avatar billede jungdal Nybegynder
29. oktober 2008 - 23:54 Der er 4 kommentarer

IE og Mozilla kan ikke finde sider på nettet - men MSN virker OK

Jeg (min datter) har en bærbar med Vista. Den kører trådløst via netværket.

Pludselig virkede IE ikke ("the page cannot be displayed ...") men det viser sig at hun udmærket kan køre MSN - som altså har fat i nettet. Maskinen kører i det hele taget ellers upåklageligt.

Mine to stationære via kabel og to andre bærbare via trådløs (heraf en med Vista) kører alle uden problemer på samme netværk og ADSL-forbindelse.

Jeg har forsøgt at reparere IE og Vista uden resultat og at opgradere fra windows Update, men det lykkes, som man nok kunne vente, heller ikke.
Jeg har installeret Mozilla Firefox fra en kopi, men den kan heller ikke finde sider på nettet! - Det kunne tyde på at det ikke er selve IE den er gal med.

Jeg har prøvet at slå antivirus og firewall fra - også uden resultat.

Virusscan med Norman har ikke fundet nogen problemer.

Vista er præinstalleret så jeg har ingen CD til en evt. rekonstruktion. Jeg har en kopi af hele disken, men véd ærlig talt ikke hvor jeg skal lede efter noget brugbart til dette problem.

Er der nogen der kender problemet eller kan regne ud hvad årsagen kan være til at browserne ( der tidligere har virket fint) ikke kan få fat i nettet, når MSN kan ? (reel forbindelse og ikke kun cashede data). Og har I et bud på løsning ? ( helst et der ikke involverer en Vista CD)

Mvh

Jungdal
Avatar billede jokkejensen Novice
30. oktober 2008 - 10:42 #1
Gå ind i internet indstillinger (hold alt nede, tryk funktioner, vælg internet indstillinger), under fanebladet forbindelse, skal den aldrig ringe til en opkaldsforbindelse - Under LAN indstillinger, skal den stå til "automatisk registrering af indstillinger", og de 2 andre skal ikke være checked.
Avatar billede jungdal Nybegynder
26. november 2008 - 01:10 #2
Hej Jokkejensen

TAk for svaret ... det viste sig nu mere langhåret end som så ... Måtte have en stornørd til at se på den. Han endte med at geninstallere styresystemet - og mente at det kunne have været en virus der havde lavet ravage inden den blev kvalt af antivirusen.

Du får pointene for din hjælpsomhed !

Jungdal
Avatar billede jungdal Nybegynder
26. november 2008 - 01:16 #3
... men hvordan får jeg lige give dig pointene ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
30. november 2008 - 06:41 #4
Jeg har nogenlunde samme problem. Hvis jeg er på MSN eller anden chat kører dette fint. Men mine browsere kan ikke finde nogen sider lige pludselig. Først efter jeg genstarter hele PC'en... også Vista... hmmmmm