Avatar billede superanden Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl med danske karakterer ved flytning af db

Hej jeg har forsøgt at flytte en Mambo hjemmeside som kører på en mysql database.

Jeg har exporteret min database som sql og NONE i sql compatibility og importeret den i den nye phpmyadmin på den nye host. Det virker ganske fint bortset fra at NÆSTEN alle æøå ikke virker.

Meget mystisk nogle virker og andre ikke. Begge phpmyadmin står til at kører utf-8 unicode. Og i export eller import fanebladet ser jeg ikke rigtig nogle andre sprog installinger.

Er der nogen der kan hjælpe mig så bliver jeg glad.

Det drejer sig forresten om www.vedbaek-rideklub.dk så kan i selv se hvordan det ser ud.

Mvh Anders
Avatar billede nemlig Professor
29. oktober 2008 - 17:43 #1
Måske det er dit tegnsæt på hjemmesiden det er galt med.
Prøv fx. denne:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da">
<head><title>BLABLA</title>
<meta http-equiv="content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
Avatar billede superanden Nybegynder
29. oktober 2008 - 20:17 #2
Nej det har jeg med..

Men jeg tror måske det kan være noget galt når jeg laver databasefilen. der kommer sådanne små firkanter som når windows ikke kan vise et tegn nogle steder i teksten hvis jeg åbner den i en editor. Er dette normalt.?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. oktober 2008 - 20:32 #3
nej det er ikke helt godt :(

Er der forskel på æøå tegnene, altså kan du køre en find/replace?
Avatar billede nemlig Professor
29. oktober 2008 - 21:29 #4
Hvordan ser tegnene ud i den nye database i phpmyadmin?
Avatar billede superanden Nybegynder
12. december 2010 - 14:12 #5
Det lykkedes mig aldrig at finde en løsning, det blev en manuel søg og erstat der hvor det var synligt