Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:42 Der er 30 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan tjekker man om ens pc er hacket??

Ind imellem er min pc ekstremt langsom og den staller umotiveret.

Jeg er derfor nervøs for at en hacker eller lignende har fat i maskinen.

Hvordan kam man tjekke det?

Jeg har virusprogram AVG 8.0 free, firewall online amor, og kører spyboot search and destroy, samt af og til ccleaner.

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede levich Nybegynder
28. oktober 2008 - 21:52 #1
Download "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemscanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind.

Genstart computeren.

Hent http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis.
Kør HijackThis, klik på scan, kopier loggens tekst og smidt den herind.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 21:59 #2
Nu har malware jo sjældent noget med hacking at gøre.

At opdage hacking kan være meget svært og der skal være nogle forudsætninger tilstede for at det kan lade sig gøre hvis hackeren er god. Her er nogle tegn

- Der køre processer på din maskine som ikke skal være der
- Der er startet services der ikks bør være started
- Der er oprettet brugere du ikke kender
- Der findes filer som ikke bør være der
- der er oprettet forbindelser ud der ikks skal være der.

Hvordan opdager du så dette.

1. Baselining. Hvis du ved hvilke processer, forbindelser, filer, brugere, services der skal være på systemet kan du opdage når der kommer nye

2. Logging. Hvis du logger så kan du se når noget ændre sig

3. Snif trafik så du kan se hvad der går ind og ud af din maskine.

4. Beskyt dig bag en firewall og hav en personlig firewall på maskinen,

5. Sørg for altid at have hele dit system opdateret.

6. Opfør dig fornuftigt når du surfer og åbner mail og have Mcafee site advisor, den er gratis, installeret.

Det meste malware er lidt irriterende men ikke ret farligt, der findes dog noget rigtig skidt som kan gøre enorm skade. Hvis du ikke følger råd 6 så!!!!
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:15 #3
Jeg er ikke helt sikker på hvordan man logger , og dermed tjekker evt. forandringer. Og ville det være en løsning hvis man er hacket?

jeg er igang med scanning med malware, men den kan måske ikke finde hackere???

Og ville efterfølgende køre hijacklog
Avatar billede levich Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:24 #4
Jeg forventer (måske er det forkert), at scanningen kan afsløre skadelige programmer efterladt på computeren af hackere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 22:33 #5
Det er forsent at logge når man er hacket og hvis du ikke ved hvad der er nårmalt, kan du ikke finde ud af det efter du er hacket.

Malware scanning og hijack this vil kunne finde de fleste simple hacks og tilsvininger af maskinen og der er formodentligt det du er udsat for. De rigtige grove og professionelle hacks sker sjældent for danske private, men er du udsat for en professionel, så kan disse værktøjer ikke skaffe ham af vejen
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 22:35 #6
fjernelse af malware kan du få rigtig god hjælp til på http://www.spywarefri.dk de er nok de bedste til det i dk og flere af dem hjælper også her på eksperten
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:35 #7
scanningen med malware kører stadig, den viser foreløbigt at der er 3 inficerede objekter
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:42 #8
der var på et tidsounkt en tvudsendelse hvor en ekspert tjekkede en privat pc og fandt ud af at den var hacket, og at hackeren kunne se fx koder til netbank, når den hackede tastede det ind på sin pc.

Hvordan tjekkede eksperten det?

Hvad koster det ca. at få fx spywarefri til at tjekke ens pc? Og er det noget man kan over nettet eller skal pce'en aflevers fysisk?
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 22:46 #9
hvis hackeren er en amatør så ja, hvis han ved hvad han har med at gøre så nej, så er de ændret så signaturfilerne ikke fanger dem og skjut under rootkits og andre julelege.

At obfuskere (ændre/skjule) en skadelig fil for antivirus og malvare scanner programmer er ret let og der findes peg og klik værktøjer der kan gøre det uden at du ved noget som helst
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 22:52 #10
spywarefri er gratis og der findes malware der går dpecifikt efter kreditkort oplysninger. Hvis man ved hvad man skal kigge efter er det ikke så svært at finde sen slags standard malware der er lavet til at inficerer masserne.

Det der er svært er at afsløre den professionelle hacker. Dem erdet gudskelov ikke så mange af og de går ikke efter folk som dig og mig (Måske mig, men det skyldes mit job)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 22:58 #11
Malware scanner stadig, den viser stadig 3 inficerede objekter.

Vil malwarebytes kunne finde malware som går efter kreditkortoplysninger osv?

Jeg håber du har ret bufferzone, og jeg vil da give dig ret - hvorfor skulle en prof hacker bruge krudt på mig og min pc?? en sådan prof ville vel prøve at hacke banker eller noget i den stil - eller for ærens skyld hacke en ekspert som dig bufferzone.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
28. oktober 2008 - 23:06 #12
jeg bliver nød til at smutte i seng.

Foreløbigt tak for hjælpen.

Jeg sender logfiler i morgen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. oktober 2008 - 23:11 #13
Nu er der jo masser af eksperter, og det eneste jeg ved mere om end dig er hvor meget jeg i virkeligheden ikke ved.

Scannerne vil kunne vinde det meste af det, men ikke specialfilerne og det helt nyeste malware, men det der rammer langt hovedparten af almindelige brugere vil de kunne finde og meget af det sidste vil spywarefri kunne hjælpe dig med også
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 06:17 #14
Her er logfilen fra malwarebyte

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1333
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-10-29 (06-14-17).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 183035
Tid tilbagelagt: 1 hour(s), 41 minute(s), 8 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\Programmer\FileZilla FTP Client\fzshellext.dll (Rogue.InstantAccess) -> No action taken.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{db70412e-eec9-479c-bba9-be36bfdda41b} (Rogue.InstantAccess) -> No action taken.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Programmer\FileZilla FTP Client\fzshellext.dll (Rogue.InstantAccess) -> No action taken.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 06:27 #15
Efter genstart har jeg kørt en hijacklog:
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 06:25:58, on 29-10-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows SteadyState\SCTSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfimon.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\soffice.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da&refresh=1
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.5.1:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AVG Safe Search - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OnlineArmor GUI] "C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SODCPreLoad] C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\preload.exe C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\data\.sodc\
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4CCA4E80-9259-11D9-AC6E-444553544200} - http://h30155.www3.hp.com/ediags/dd/install/HPInstallMgr_v01_4.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase370.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171788977687
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187028877484
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Unknown owner - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - Unknown owner - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Online Armor (SvcOnlineArmor) - Tall Emu - C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe

--
End of file - 12424 bytes
29. oktober 2008 - 12:06 #16
Mht.: [Malwarebytes' Anti-Malware] så glemte du denne detalje ->
Citat: "Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind."

Er dette noget du selv har sat ind ->
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
???

Desuden 'rester' efter [McAfee SecurityCenter] ?
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:22 #17
Er dette noget du selv har sat ind ->
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
???
Nej jeg kender ikke noget til disse - hvad kan det mon være?

Desuden 'rester' efter [McAfee SecurityCenter] ? Jeg har haft McAfee firewall.

Jeg kører Malwarebytes forfra igen og gør som levich har anvist.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:54 #18
Her kommer ny log fra Malwarebyte:

Malwarebytes' Anti-Malware 1.30
Database version: 1333
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2008-10-29 (17-43-29).txt

Skan type: Hurtig skanning
Objekter skannet: 62270
Tid tilbagelagt: 6 minute(s), 59 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
C:\Programmer\FileZilla FTP Client\fzshellext.dll (Rogue.InstantAccess) -> Delete on reboot.

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{db70412e-eec9-479c-bba9-be36bfdda41b} (Rogue.InstantAccess) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\Programmer\FileZilla FTP Client\fzshellext.dll (Rogue.InstantAccess) -> Delete on reboot.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:55 #19
Her kommer ny log fra hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 17:52:33, on 29-10-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows SteadyState\SCTSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfimon.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\soffice.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/ig?hl=da&refresh=1
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.5.1:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AVG Safe Search - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OnlineArmor GUI] "C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SODCPreLoad] C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\preload.exe C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\data\.sodc\
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4CCA4E80-9259-11D9-AC6E-444553544200} - http://h30155.www3.hp.com/ediags/dd/install/HPInstallMgr_v01_4.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase370.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171788977687
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187028877484
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\WINDOWS\
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Unknown owner - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - Unknown owner - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Online Armor (SvcOnlineArmor) - Tall Emu - C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe

--
End of file - 12424 bytes
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
29. oktober 2008 - 18:39 #20
Nu dur Internet explorer ikke, den starter op og lige når den er ved at være færdig med opstart så lukker den.

Jeg har hentet en ny fra ms, og insyyalleret den, men med samme resultat.

Kan det have noget at gøre med det Malwarebytes har slettet eller er det ccleaner?

(heldigvis har jeg både firefox og google chrome.)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
31. oktober 2008 - 16:00 #21
Her er en log fra combofix - håber nogen vil tjekke den (samt hijackthisloggen) (dette er gjort ud fra Fromsejs artikel).

Den siger at der er ikke er genoprettelseskonsol på pc'en, og undervejs spurgte den om jeg ville installere det (jeg trykkede nej). Hvad er genoprettelseskonsol, og er det noget der er god at have?

Jeg har fået IE explorer til at virke igen, efter at have slettet version 8 helt i Ccleaner.

ComboFix 08-10-30.12 - Jørgen V 2008-10-31 15:35:30.1 - NTFSx86
Microsoft Windows XP Professional  5.1.2600.3.1252.1.1030.18.1382 [GMT 1:00]
Kører fra: C:\Documents and Settings\Jørgen V\Skrivebord\Oprydning 28 okober 2008\ComboFix.exe
* Dannede nyt systemgendannelsespunkt
* Resident AV is active

[COLOR=RED][B]advarsel -DENNE MASKINE HAR IKKE GENOPRETTELSESKONSOL INSTALLERET !![/B][/COLOR]
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Andet, der er slettet  )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

C:\Documents and Settings\Lisbeth Baggesen\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows Media\10.0\WMSDKNSD.XML
C:\WINDOWS\system32\x64

.
(((((((((((((((((((((((((((((  Filer skabt fra 2008-09-28 til 2008-10-31  )))))))))))))))))))))))))))))))))))
.

2008-10-31 15:17 . 2008-10-31 15:17    <DIR>    d--------    C:\WINDOWS\LastGood
2008-10-29 18:21 . 2008-10-29 18:21    1,393    --a------    C:\WINDOWS\imsins.BAK
2008-10-29 17:44 . 2008-10-29 17:44    61,440    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\nfzm.sys
2008-10-29 06:25 . 2008-10-29 06:25    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Trend Micro
2008-10-28 22:00 . 2008-10-28 22:00    <DIR>    d--------    C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware
2008-10-28 22:00 . 2008-10-22 16:10    38,496    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\mbamswissarmy.sys
2008-10-28 22:00 . 2008-10-22 16:10    15,504    --a------    C:\WINDOWS\system32\drivers\mbam.sys
2008-10-25 14:42 . 2008-10-25 14:42    <DIR>    d--------    C:\Programmer\RocketDock
2008-10-24 15:17 . 2008-10-15 17:37    337,408    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\netapi32.dll
2008-10-23 19:59 . 2008-10-23 19:58    410,976    --a------    C:\WINDOWS\system32\deploytk.dll
2008-10-21 17:29 . 2008-10-25 22:20    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\dvdcss
2008-10-16 19:56 . 2008-10-29 20:26    54,156    --ah-----    C:\WINDOWS\QTFont.qfn
2008-10-16 19:56 . 2008-10-16 19:56    1,409    --a------    C:\WINDOWS\QTFont.for
2008-10-16 18:13 . 2008-09-08 11:41    333,824    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\srv.sys
2008-10-16 18:12 . 2008-08-14 14:25    2,191,744    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntoskrnl.exe
2008-10-16 18:12 . 2008-08-14 14:25    2,147,840    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntkrnlmp.exe
2008-10-16 18:12 . 2008-08-14 14:25    2,068,608    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntkrnlpa.exe
2008-10-16 18:12 . 2008-08-14 14:25    2,026,496    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\ntkrpamp.exe
2008-10-16 18:12 . 2008-09-15 16:27    1,846,400    -----c---    C:\WINDOWS\system32\dllcache\win32k.sys
2008-10-12 11:39 . 2008-10-12 11:41    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\WinZip
2008-10-09 21:30 . 2008-10-09 21:30    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\TomTom
2008-10-09 21:29 . 2008-10-09 21:29    <DIR>    d--------    C:\Programmer\TomTom HOME 2
2008-10-09 21:03 . 2008-10-09 21:03    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\TomTom
2008-10-09 21:02 . 2008-10-09 21:29    <DIR>    d--------    C:\Programmer\TomTom HOME
2008-10-05 11:08 . 2008-10-05 11:08    <DIR>    d--------    C:\105d34ca6e8fa9de33
2008-10-04 22:21 . 2008-10-04 22:21    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Lisbeth Baggesen\PrivacIE
2008-10-04 12:56 . 2008-10-04 12:56    <DIR>    d--------    C:\Documents and Settings\Jørgen V\PrivacIE
2008-09-14 15:54 . 2008-09-14 15:54    76,512    --ah-----    C:\WINDOWS\system32\mlfcache.dat
2008-09-08 17:25 . 2008-09-08 17:25    <DIR>    d--------    C:\Programmer\CyberLink
2008-09-08 17:25 . 2008-09-08 17:25    <DIR>    d--------    C:\MyWorks

.
((((((((((((((((((((((((((((((((((((((((  Find3M Rapport  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
2008-10-31 14:14    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft Help
2008-10-31 13:34    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\OnlineArmor
2008-10-31 09:02    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Lisbeth Baggesen\Application Data\OpenOffice.org2
2008-10-31 09:02    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Lisbeth Baggesen\Application Data\OnlineArmor
2008-10-29 17:44    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spybot - Search & Destroy
2008-10-29 16:44    138    ----a-w    C:\Programmer\autut.txt
2008-10-27 15:47    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\Vso
2008-10-26 21:12    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\Skype
2008-10-25 13:30    ---------    d-----w    C:\Programmer\DVDFab 5
2008-10-23 18:58    ---------    d-----w    C:\Programmer\Java
2008-10-22 21:07    ---------    d-----w    C:\Programmer\Google
2008-10-22 21:04    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\Ashampoo Photo Commander 4
2008-10-22 16:07    ---------    d-----w    C:\Programmer\Microsoft Silverlight
2008-10-21 19:24    ---------    d-----w    C:\Programmer\Yahoo!
2008-10-14 14:42    ---------    d-----w    C:\Programmer\Windows Live Safety Center
2008-10-14 13:53    ---------    d--h--w    C:\Programmer\InstallShield Installation Information
2008-10-14 12:00    ---------    d-----w    C:\Programmer\Apple Software Update
2008-10-14 11:59    ---------    d-----w    C:\Programmer\Fælles filer\Wise Installation Wizard
2008-10-11 10:08    ---------    d-----w    C:\Programmer\nLite
2008-10-09 23:18    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\Gæst\Application Data\OnlineArmor
2008-10-05 10:10    ---------    d-----w    C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy
2008-09-15 15:27    1,846,400    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\win32k.sys
2008-09-08 16:27    ---------    d-----w    C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Apple Computer
2008-09-08 10:41    333,824    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\drivers\srv.sys
2008-08-30 11:29    ---------    d-----w    C:\Programmer\Microsoft System Center Configuration Manager 2007 R2 Client Security Configuration Pack
2008-08-28 20:05    97,928    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\drivers\avgldx86.sys
2008-08-26 08:27    826,368    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wininet.dll
2008-08-14 13:25    2,191,744    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
2008-08-14 13:25    2,068,608    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\ntkrnlpa.exe
2008-08-05 15:55    265,720    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\msdbg2.dll
2008-07-25 20:21    10,520    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\avgrsstx.dll
2008-07-18 20:10    94,920    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\cdm.dll
2008-07-18 20:10    53,448    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
2008-07-18 20:10    45,768    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wups2.dll
2008-07-18 20:10    36,552    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wups.dll
2008-07-18 20:09    563,912    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wuapi.dll
2008-07-18 20:09    325,832    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wucltui.dll
2008-07-18 20:09    205,000    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wuweb.dll
2008-07-18 20:09    1,811,656    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\wuaueng.dll
2008-07-18 20:07    270,880    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\mucltui.dll
2008-07-18 20:07    210,976    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\muweb.dll
2008-07-18 18:39    586,752    ----a-w    C:\WINDOWS\WLXPGSS.SCR
2008-07-07 20:29    253,952    ----a-w    C:\WINDOWS\system32\es.dll
2007-05-07 21:38    284    ----a-w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\ViewerApp.dat
2007-05-04 19:48    87,520    ----a-w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\GDIPFONTCACHEV1.DAT
2007-04-18 17:21    87,608    ----a-w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\ezpinst.exe
2007-04-18 17:21    47,360    ----a-w    C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\pcouffin.sys
2008-06-01 09:54    32,768    --sha-w    C:\WINDOWS\system32\config\systemprofile\Lokale indstillinger\Oversigt\History.IE5\MSHist012008060120080602\index.dat
.

(((((((((((((((((((((((((((((((((((  Start steder i reg.basen  ))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
.
*Bemærk* tomme linier & lovlige standard linier vises ikke
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"ctfmon.exe"="C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe" [2008-04-14 15360]
"swg"="C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe" [2007-07-29 68856]
"SpybotSD TeaTimer"="C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe" [2008-09-16 1833296]
"SODCPreLoad"="C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\preload.exe" [2008-02-11 40960]
"Google Update"="C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" [2008-10-23 133104]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"Windows Defender"="C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" [2006-11-03 866584]
"SynTPLpr"="C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe" [2005-03-10 98394]
"SynTPEnh"="C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe" [2005-03-10 688218]
"ControlCenter3"="C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe" [2006-04-10 61440]
"BrMfcWnd"="C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe" [2006-03-28 622592]
"IntelZeroConfig"="C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe" [2006-11-08 802816]
"IntelWireless"="C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" [2006-11-08 696320]
"AVG8_TRAY"="C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe" [2008-09-29 1234712]
"OnlineArmor GUI"="C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe" [2008-04-17 5545536]
"SunJavaUpdateSched"="C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe" [2008-10-23 144792]
"QuickTime Task"="C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" [2007-12-11 286720]

[HKEY_USERS\.DEFAULT\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"DWQueuedReporting"="C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" [2007-08-24 437160]

C:\Documents and Settings\Lisbeth Baggesen\Menuen Start\Programmer\Start\
OpenOffice.org 2.1.lnk - C:\Programmer\OpenOffice.org 2.1\program\quickstart.exe [2006-12-01 393216]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\policies\system]
"NoDispCPL"= 0 (0x0)
"NoDispSettingsPage"= 0 (0x0)
"NoDispScrSavPage"= 0 (0x0)

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\policies\explorer]
"NoResolveSearch"= 1 (0x1)
"NoResolveTrack"= 0 (0x0)
"NoViewContextMenu"= 0 (0x0)
"NoFileAssociate"= 0 (0x0)
"NoFind"= 0 (0x0)
"NoRun"= 0 (0x0)
"NoClose"= 0 (0x0)
"StartMenuLogoff"= 0 (0x0)

[hkey_local_machine\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\ShellExecuteHooks]
"{4F07DA45-8170-4859-9B5F-037EF2970034}"= "C:\PROGRA~1\TALLEM~1\ONLINE~1\oaevent.dll" [2008-04-17 671432]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows nt\currentversion\windows]
"AppInit_DLLs"=avgrsstx.dll

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SafeBoot\Minimal\Windows SteadyState]
@="Service"
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\MCAgentExe
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\MCUpdateExe
HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\MPFExe

[HKEY_CURRENT_USER\software\microsoft\windows\currentversion\run-]
"swg"=C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
"ctfmon.exe"=C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run-]
"QuickTime Task"="C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
"Genvej til egenskabsside for High Definition Audio"=HDAShCut.exe

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\windows\currentversion\run-disabled]
"!AVG Anti-Spyware"="C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
"Persistence"=C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
"HotKeysCmds"=C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
"IgfxTray"=C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
"SecurDisc"=C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\NBHGui.exe
"AGRSMMSG"=AGRSMMSG.exe
"Alcmtr"=ALCMTR.EXE
"FLMOFFICE4DMOUSE"=C:\Programmer\Trust\MI-4550XP WIRELESS OPTICAL MINI MOUSE\Mouse32a.exe
"IMEKRMIG6.1"=C:\WINDOWS\ime\imkr6_1\IMEKRMIG.EXE
"IMJPMIG8.1"="C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
"RTHDCPL"=RTHDCPL.EXE

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center]
"AntiVirusDisableNotify"=dword:00000001
"FirewallDisableNotify"=dword:00000001

[HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\security center\Monitoring\McAfeeFirewall]
"DisableMonitoring"=dword:00000001

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile]
"EnableFirewall"= 0 (0x0)

[HKLM\~\services\sharedaccess\parameters\firewallpolicy\standardprofile\AuthorizedApplications\List]
"C:\\Programmer\\Messenger\\msmsgs.exe"=
"C:\\Programmer\\Microsoft Office\\Office12\\ONENOTE.EXE"=
"%windir%\\system32\\sessmgr.exe"=
"C:\\Programmer\\Windows Live\\Messenger\\msnmsgr.exe"=
"C:\\Programmer\\Windows Live\\Messenger\\livecall.exe"=
"%windir%\\Network Diagnostic\\xpnetdiag.exe"=
"C:\\Programmer\\iTunes\\iTunes.exe"=
"C:\\Programmer\\AVG\\AVG8\\avgupd.exe"=
"C:\\Programmer\\Skype\\Phone\\Skype.exe"=

R0 hotcore2;hotcore2;C:\WINDOWS\system32\drivers\hotcore2.sys [2007-02-03 30808]
R0 hotcore3;hotcore3;C:\WINDOWS\system32\drivers\hotcore3.sys [2007-05-04 38448]
R1 AvgLdx86;AVG Free AVI Loader Driver x86;C:\WINDOWS\system32\Drivers\avgldx86.sys [2008-08-28 97928]
R1 OADevice;OADriver;C:\WINDOWS\system32\drivers\OADriver.sys [2008-04-17 80584]
R1 OAmon;OAmon;C:\WINDOWS\system32\drivers\OAmon.sys [2008-04-17 32456]
R1 OAnet;OAnet;C:\WINDOWS\system32\drivers\OAnet.sys [2008-04-17 28872]
R2 avg8wd;AVG Free8 WatchDog;C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe [2008-08-28 231704]
R2 JavaQuickStarterService;Java Quick Starter;C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe [2008-10-23 147456]
R2 SvcOnlineArmor;Online Armor;C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe [2008-04-17 5435968]
R2 Windows SteadyState;Windows SteadyState Service;C:\Programmer\Windows SteadyState\SCTSvc.exe [2007-06-05 97280]
S3 mxInsMon;mxInsMon;C:\PROGRA~1\ALADDI~1\INTERN~1\mxInsMon.sys [ ]
S3 UMSSSTOR;C-Media Storage;C:\WINDOWS\system32\DRIVERS\UMSS.SYS [2004-07-13 48512]
S3 USBAAPL;Apple Mobile USB Driver;C:\WINDOWS\system32\Drivers\usbaapl.sys [2007-10-31 30464]
.
Indhold af mappen 'Planlagte Opgaver'

2008-10-31 C:\WINDOWS\Tasks\GoogleUpdateTaskUser.job
- C:\Documents and Settings\J []

2008-10-31 C:\WINDOWS\Tasks\MP Scheduled Scan.job
- C:\Programmer\Windows Defender\MpCmdRun.exe [2006-11-03 18:20]

2008-10-31 C:\WINDOWS\Tasks\User_Feed_Synchronization-{D13F4B85-70FA-433B-9FD8-23C6B85D3069}.job
- C:\WINDOWS\system32\msfeedssync.exe [2007-08-13 18:36]
.
- - - - TOMME GENVEJE FJERNET - - - -

ShellExecuteHooks-{5AE067D3-9AFB-48E0-853A-EBB7F4A000DA} - (no file)
Notify-!SASWinLogon - (no file)

.
------- Yderligere scanning -------
.
FireFox -: Profile - C:\Documents and Settings\Jørgen V\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\0h82g4d6.default\
FireFox -: prefs.js - STARTUP.HOMEPAGE - hxxp://en-us.start.mozilla.com/firefox?client=firefox-a&rls=org.mozilla:da:official
FF -: plugin - C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\1.2.131.25\npGoogleOneClick6.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\iTunes\Mozilla Plugins\npitunes.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\Java\jre6\bin\new_plugin\npdeploytk.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\Java\jre6\bin\new_plugin\npjp2.dll
FF -: plugin - c:\Programmer\Microsoft Silverlight\2.0.31005.0\npctrl.1.0.30716.0.dll
FF -: plugin - c:\Programmer\Microsoft Silverlight\2.0.31005.0\npctrl.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugins\npdeploytk.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugins\NPZoneSB.dll
FF -: plugin - C:\Programmer\Yahoo!\Common\npyaxmpb.dll
.

**************************************************************************

catchme 0.3.1367 W2K/XP/Vista - rootkit/stealth malware detector by Gmer, http://www.gmer.net
Rootkit scan 2008-10-31 15:47:49
Windows 5.1.2600 Service Pack 3 NTFS

scanner skjulte processer ...

scanner skjulte autostarter ...

scanner skjulte filer ...

scanning gennemført med succes
skjulte filer: 0

**************************************************************************

[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\mchInjDrv]
"ImagePath"="\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp"
.
Gennemført tid: 2008-10-31 15:53:47
ComboFix-quarantined-files.txt  2008-10-31 14:52:48
ComboFix2.txt  2007-07-24 05:24:31

Pre-Kørsel: 9.491.386.368 byte ledig
Post-Kørsel: 9,883,557,888 byte ledig

239    --- E O F ---    2008-10-29 18:48:33
31. oktober 2008 - 20:29 #22
<levich>: Kører du videre eller hyr ?
Avatar billede levich Nybegynder
31. oktober 2008 - 20:45 #23
Jeg er (desværre) ikke ekspert mht. hacking, så der er jeg stået af.

Jeg kan dog sige, at det ser ud til at der ikke er virus/spyware på computeren. Lige bortset fra:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\mchInjDrv]
"ImagePath"="\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp"
... som er kan være skadelig, hvis du har et telefonmodem, hvilket jeg antager ikke er tilfældet.

karise_larry -> du eller andre er velkomne til at overtage herfra.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
31. oktober 2008 - 21:09 #24
Jeg har ikke telefonmodem, men min kone har et program på en memorystick som gør at hun kan logge ind på sit arbejdes netværk, mon det kan have betydning for det?? Det sker via bredbåndsforbindelse gennem både accespoint, router og et modem som splitter antenne og internet og ip-telefoni.
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
01. november 2008 - 12:05 #25
Pc'en kører stabilt nu, så hvis der har været en hacker inde så er det fjernet med malware/combofix. Så umiddelbart vil jeg mene problemet er løst.

Der er nogle rester fra McAfee (en firewall jeg havde tidligere) jeg har prøvet at fixe dem i hijackthis, men de er der i næste log igen. HVordan fjerner man dem?

Levich hvordan fjerner man den her? HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\mchInjDrv]
"ImagePath"="\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp"

Combofix siger at der er ikke er genoprettelseskonsol på pc'en, og undervejs spurgte den om jeg ville installere det (jeg trykkede nej). Hvad er genoprettelseskonsol, og er det noget der er god at have?

Levich du må gerne lægge et svar.
01. november 2008 - 13:41 #26
Ka' vi lige få en 'slutlig' frisk log fra HiJackThis ...
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
01. november 2008 - 13:44 #27
Hej Karise Larry, her er en frisk log fra hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 13:43:06, on 01-11-2008
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows SteadyState\SCTSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgrsx.exe
C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brccMCtl.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe
C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfimon.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\Dot1XCfg.exe
C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe
C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\soffice.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
C:\Programmer\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = 192.168.5.1:8080
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: AVG Safe Search - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgssie.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {A057A204-BACC-4D26-9990-79A187E2698E} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgtoolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter3] C:\Programmer\Brother\ControlCenter3\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [BrMfcWnd] C:\Programmer\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [IntelZeroConfig] "C:\Programmer\Intel\Wireless\bin\ZCfgSvc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] "C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe" /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [AVG8_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OnlineArmor GUI] "C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oaui.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Programmer\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SODCPreLoad] C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\framework\shared\eclipse\plugins\com.ibm.productivity.tools.base.app.win32_3.0.1.20080130-2132\preload.exe C:\Programmer\IBM\Lotus\Symphony\data\.sodc\
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [DWQueuedReporting] "C:\PROGRA~1\FLLESF~1\MICROS~1\DW\dwtrig20.exe" -t (User 'Default user')
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Blog det - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &Blog det i Windows Live Writer - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Programmer\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på den mobile enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\PROGRA~1\MI3AA1~1\INetRepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {4CCA4E80-9259-11D9-AC6E-444553544200} - http://h30155.www3.hp.com/ediags/dd/install/HPInstallMgr_v01_4.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase370.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1171788977687
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1187028877484
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG8\avgpp.dll
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: avgrsstx.dll
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Unknown owner - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free8 WatchDog (avg8wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\PROGRA~1\AVG\AVG8\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Event Log (EvtEng) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - Unknown owner - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service (RegSrvc) - Intel Corporation - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Intel(R) PROSet/Wireless Service (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Programmer\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
O23 - Service: Online Armor (SvcOnlineArmor) - Tall Emu - C:\Programmer\Tall Emu\Online Armor\oasrv.exe

--
End of file - 12002 bytes
01. november 2008 - 14:01 #28
Mest 'oprydning' ->

Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten (Hvis den er der)
* Lavasoft Ad-Aware Service
* InCD Helper
* iPod-tjeneste
*
* McAfee WSC Integration
* McAfee Task Scheduler
* McAfee SecurityCenter Update Manager
* McAfee Personal Firewall Service
*
* NMIndexingService - Nero AG
* NMSAccess -
stop den hvis den kører, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

------------------------------------------------------------------------

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [Google Update] "C:\Documents and Settings\Jørgen V\Lokale indstillinger\Application Data\Google\Update\GoogleUpdate.exe" /c

O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Restrictions present
O6 - HKLM\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present

O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Unknown owner - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe (file missing)
O23 - Service: InCD Helper (InCDsrv) - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\InCD\InCDsrv.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: McAfee WSC Integration (McDetect.exe) - Unknown owner - c:\programmer\mcafee.com\agent\mcdetect.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Task Scheduler (McTskshd.exe) - Unknown owner - c:\PROGRA~1\mcafee.com\agent\mctskshd.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee SecurityCenter Update Manager (mcupdmgr.exe) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\Agent\mcupdmgr.exe (file missing)
O23 - Service: McAfee Personal Firewall Service (MpfService) - Unknown owner - C:\PROGRA~1\McAfee.com\PERSON~1\MPFSERVICE.exe (file missing)
O23 - Service: NBService - Nero AG - C:\Programmer\Nero\Nero 7\Nero BackItUp\NBService.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: NMSAccess - Unknown owner - C:\Programmer\CDBurnerXP Pro 3\Tools\NMSAccess.exe

Genstart normalt...

------------------------------------------------------------------------

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
(http://www.ccleaner.com/download/builds/downloading-slim)
Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
01. november 2008 - 14:07 #29
Thanks Karise Larry

Læger du også et svar?
Avatar billede levich Nybegynder
01. november 2008 - 14:31 #30
Hermed et svar

karise_larry -> hvordan blev dette her fjernet, eller skal det overhovedet fjernes?
HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\mchInjDrv]
"ImagePath"="\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp"
01. november 2008 - 16:25 #31
<jorgenveisig>: Fik du nappet de sidste detaljer ?

<levich>: Ang: HKEY_LOCAL_MACHINE\system\ControlSet001\Services\mchInjDrv]
"ImagePath"="\??\C:\WINDOWS\TEMP\mc21.tmp"
Der er 'folk' ude i verden som opfater den som harmløs / ka' evt. slettes ...
01. november 2008 - 16:26 #32
<jorgenveisig>: Hvordan kører PC'en så nu ?

Der er ikke mere 'snavs' ifølge din Log...

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelsesfilerne.
Deaktiver systemgendannelse -> http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm
Genstart din computer - aktiver systemgendannelse. Dette gøres samme sted, hvor du deaktiverede, denne gang skal du blot aktivere.
Det vil også være en god idé manuelt at oprette et nyt punkt, som du kan navngive, og vende tilbage til, hvis du skulle få problemer af nogen art.

Safe Surfing...

Avatar billede jorgenveisig Nybegynder
01. november 2008 - 21:52 #33
Jeg har nappet de sidste detaljer som karise Larry instruerede i, pc'en kører rigtig fint. Mange tak for det!!

Der er dog noget som jeg stadig tænker over, nemlig det med genoprettelseskonsollen, som combofix foreslog - kender nogen af jer noget til det? svarer det til at man har sin windowsinstallation liggende på en særskilt partition eller? (ligenu ligger der en defekt XP home på min pc på en særskilt partition. Jeg kører xp pro nu).